۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۰۰۷۷۵
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

مدیریت جوانانه و جهادی باید در سراسر کشور اجرایی شود

مدیریت جوانانه و جهادی باید در سراسر کشور اجرایی شود
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: با توجه به خطاب و رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب، در دهه پنجم عمر نظام اسلامی باید کشور با مدیریت جوانانه و جهادی به‌پیش رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، عصر امروز در همایش «گام دوم در عصر جدید» که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب با حضور اقشار مختلف جوانان در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش محوری جوانان در پیدایش انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جوانان در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ما محوری‌ترین نقش را بر عهده داشته و به همین دلیل هم مخاطب اصلی بیانیه‌های امام راحل در شکل‌گیری انقلاب جوانان بودند.

وی افزود: در آن دوران جوانان در مساجد، حسینیه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس آموزش و پرورش هسته‌ها و کانون‌های اصلی مقابله با رژیم طاغوت را تشکیل دادند، مردم را متمرکز و دسته‌بندی کرده و راه‌پیمایی‌های باشکوه را در پیروزی انقلاب به راه انداختند.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: جوانان ما زیر سخت‌ترین شکنجه‌های رژیم ایستاده، مقاومت کره و جان شیرین خود را تقدیم انقلاب کردند تا این راه ارزشمند پرخروش و توفنده و روبه‌جلو باقی مانده و انقلاب به پیروزی نهایی برسد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: افزون بر شکل‌گیری انقلاب، در طول سال چهار دهه اخیر نقش جوانان در حفظ انقلاب هم از محوری‌ترین و کلیدی‌ترین نقش‌ها بوده؛ به‌گونه‌ای که نقش جوانان در مسیر استمرار و تثبیت انقلاب و مبارزه با توطئه‌های ریز و درشت دشمنان برای مقابله با انقلاب، نقشی ستودنی و بی‌بدیل بوده است.

وی ادامه داد: در توطئه‌ها خانمان‌سوز جنگ هشت‌ساله تحمیلی جوانان میدان‌دار بوده، سینه سپر کردند و ایستادند تا انقلاب و نظام اسلامی مسیر پرافتخار خود را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: گستره سنی فرماندهان دفاع مقدس بین 19 تا 27 سال بود و این جوانان در مقابل فرماندهان تا بیخ دندان مسلح رژیم بعث که عمدتاً تحصیلات دانشگاهی نظامی داشتند ایستادند؛ به‌گونه‌ای که درنهایت فرماندهان پوشالی استکبار در مقابل قدرت جوانان این مرزوبوم زانو زده و به ستوه آمدند.

وی خاطرنشان کرد: نقش جوانان در پیدایش، تثبیت انقلاب و مقابله با توطئه‌های عظیم علیه انقلاب بی‌بدیل و بی‌نظیر بود و اکنون هم با توجه به خطاب و رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب، در دهه پنجم عمر نظام اسلامی باید کشور با مدیریت جوانانه و جهادی به‌پیش رود تا به تمدن اسلامی جهانی موردنظر رهبری دست یابیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات