۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۰۰۷۷۶
مدیر کل اوقاف مازندران:

وقف پشتوانه مناسبی برای حوزه و روحانیت است

وقف پشتوانه مناسبی برای حوزه و روحانیت است
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ با پشتوانه وقف اداره شده است، گفت: امروز نیز وقف می‌تواند بهترین پشتوانه برای تقویت حوزه‌های علمیه باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست جامعه روحانیت شهرستان قائمشهر با اشاره به این که علما و بزرگان دین همواره جزء بزرگترین واقفان در طول تاریخ بودند، گفت: تنها در مازندران ۷۰۰ عالم واقف شناسایی شدند که این نشان دهنده پیشگامی روحانیت در تبلیغ و عمل به وقف است.
 
وی با بیان این که مسأله وقف در طول تاریخ همواره مظلوم بوده است، افزود: متأسفانه به دلیل عدم توجه مناسب در طول تاریخ به مسأله وقف بسیاری از موقوفات به مرور زمان به فراموشی سپرده شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه در طول تاریخ همواره دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن موقوفات در جامعه اسلامی بودند، افزود: اما تلاش‌ها و هوشیاری علما و روحانیت مانع از تحقق توطئه دشمنان علیه موقوفات شده است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که رژیم پهلوی در از بین بردن موقوفات تلاش‌های بسیاری انجام داد، بیان داشت: اما به برکت انقلاب اسلامی و فتوای تاریخی امام راحل بسیاری از موقوفات احیا شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که عالمان دینی همواره در تقویت و رشد فرهنگ وقف در جامعه پیشگام بودند، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر به دلیل همراهی خود علما و روحانیان شاهد حفظ و گسترش فرهنگ وقف در جامعه هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت به دلیل ظرفیت‌های تبلیغی که در اختیار دارد می‌تواند اثر بسیار بالایی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه ایفا کند، بیان داشت: به طور حتم تقویت فرهنگ وقف یکی از بهترین راه‌های کمک به دین و روحانیت است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ با پشتوانه وقف اداره شده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز وقف می‌تواند بهترین پشتوانه برای توسعه و پیشرفت حوزه‌های علمیه باشد.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز یکی از بهترین راه‌های دفاع از دین در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن تقویت فرهنگ وقف در جامعه است، تصریح کرد: با بهره گیری از این ظرفیت و پتانسیل بالایی دینی می‌توانیم ضمن حفظ آرمان‌های دینی در جهت تقویت مراکز حوزوی نیز گام برداریم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات