۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۰۰۷۹۵
مدیر مسؤول انتشارات پیام آزادگان:

باید فرهنگ آزادگان را به مرحله عمل برسانیم

باید فرهنگ آزادگان را به مرحله عمل برسانیم
مدیر مسؤول انتشارات پیام آزادگان گفت: آزادگان در سخت‌ترین شرایط شکنجه‌ها را به جان خریدند و باید فرهنگ آنها را در مصادیق علمی و‌ پژوهشی به مرحله عمل برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیژن کیانی مدیر مسؤول انتشارات پیام‌آزادگان طی سخنانی امروز در نشست خبری «مقوله‌های پژوهشی اردوگاهی» که در موسسه پیام آزادگان برگزار شد، گفت: موسسه آزادگان سال ۸۴ به ثبت رسیده فعالیت خود را شروع کرد بعد از دو‌ سال انتشارات آن تشکیل شد.

وی افزود: از مهمترین معاونت‌های موسسه معاونت پژوهش و ‌نشر آن است که ماندگار خواهد بود؛ گردآوری ۲۰ هزار ساعت مصاحبه صوتی و تصویری به همراه دسته‌بندی و‌ سازماندهی از دیگر اقدامات موسسه است.

کیانی ادامه داد: کار دیگر موسسه ایجاد کتابخانه تخصصی با موضوع آزادگان است که تا امروز کتاب‌های زیادی را در این زمینه به چاپ رسانده است امروز ما یک کتابخانه تخصصی نمونه داریم که هر پژوهشگری بخواهد می‌تواند مطالب مورد نیاز خود را از آن به دست آورد، کار دیگر ساماندهی ۲۰ هزار مصاحبه است که در سایت معاونت پژوهش قابل دسترسی است.

در ادامه فرشته حشمتیان استاد دانشگاه نیز طی سخنانی گفت: با توجه به بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم این حرکت بسیار خوب است؛ در نام آزادگان واژه صبر متبلور است پرداختن به خاطرات آزادگان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌تواند به عنوان پژوهش پایه در مسیر آموزش قرار گیرد که اثر تربیتی خوبی داشته باشد.

وی افزود: هدف این است که این پژوهش ها در رشد و ‌ارتقا خانواده اثربخش باشد.

همچنین در بخش دیگری از نشست حسن بهشتی‌پور استاد دانشگاه بیان کرد: امروز تنها راه رستگاری جامعه بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس نظیر مقاومت، ایثار و فداکاری است. که متاسفانه به علت مشکلات شخصی یا تشکیلاتی از چنین موضوعاتی فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: امروز ما باید به این امر توجه کنیم‌ که صرف خاطره‌گویی نیاز امروز جامعه نیست باید به مرحله الگوپردازی نیز وارد شد؛ عناوین این کتاب بر اساس میراث فرهنگی آزادگان ارایه شده است که منابع آن در موسسه وجود دارد.

در بخش دیگری از نشست عیسی مراد از آزادگان و استاد دانشگاه بیان کرد: گاهی محتوا و‌ مفاهیم بر اساس آنچه وجود دارد منتقل نمی‌شود بهترین پیام‌ها را در حوزه دفاع مقدس داشتیم، داریم و خواهیم داشت که با آن جهت‌گیری و فرهنگ کشور را می‌توان هدایت کرد؛ زحمات قابل تحسین است اما جا دارد که بیشتر از این کار شود.

وی بیان کرد: در هر کشوری متناسب با فرهنگ آن نگاه‌های متفاوت وجود دارد هنگام جنگ و پس از آن آمریکایی‌ها یک جنگ نابرابر با ما راه انداختند که بهره‌برداری علمی و پژوهشی داشته باشند اگر بخواهیم مقابل آنها پیروز شویم باید در حوزه پژوهش‌های مختلف متمرکزتر وارد شویم.

استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ شیعه می تواند آرامش را به همراه آورد آزادگان ما در سخت‌ترین شرایط شکنجه‌ها را به جان خریدند اگر امروز فرهنگ آنها را با مصادیق علمی و‌ پژوهشی به مرحله عمل نرسانیم متضرر خواهیم شد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات