به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، فراخوان جشنوارۀ ادبی «روایت انقلاب» را منتشر کرد.

اولین دورۀ این جشنواره با نام «جایزۀ مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت «مبارزۀ ادبی با تحریف تاریخ معاصر» و «بیان حقایق و روشنگری دربارۀ رژیم پهلوی» در قالب‌های داستان بلند، رمان و شعر بزرگ‌سال، داستان کودک و نوجوان و روایت تاریخ برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پانزدهم اردیبهشت ۹۸ اعلام شده است.

پوستر فراخوان این جشنواره اخیراً با حضور چهره‌هایی همچون حجت‌الاسلام دکتر رضا غلامی، حجت‌الاسلام محمود دعایی، حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی‌نسب، حجت‌الاسلام سیدمجید پورطباطبایی، نادر قدیانی، رحیم مخدومی، غلامرضا حسینی، علی‌اکبر تورانیان و میثم نیلی در همایش «صنعت نشر در دهۀ پنجم انقلاب اسلامی» رونمایی شد.

گفتنی است این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزۀ هنری انقلاب اسلامی و مؤسسۀ فرهنگی شهرستان ادب، در شهریور سال ۱۳۹۸ برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

متن کامل فراخوان این جایزۀ ادبی به شرح زیر اعلام شده است:

بسمه‌تعالی
“شهید سیدعلی اندرزگو، چریک مبارز مسلمان، فرزند علی بود، همنام علی بود، همراه و همگام علی هم بود. ”

مقام معظم رهبریمد ظله العالی

فراخوان

نخستین دورۀ جایزۀ مردمی و ادبی «شهید سید علی اندرزگو»، در شهریور سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود. دبیرخانۀ جایزه از کلیۀ نویسندگان، مترجمان و ناشران در سه گروه: «۱٫داستان بلند، رمان و شعر بزرگ‌سال ۲٫داستان کودک و نوجوان و ۳٫روایت تاریخ» دعوت می‌کند آثار ادبی خود را با درون‌مایۀ «مبارزۀ ادبی با تحریف تاریخ معاصر» و «بیان حقایق و روشنگری دربارۀ رژیم پهلوی» به دبیرخانۀ جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو ارسال نمایند.

شرایط شرکت در جایزه

همۀ آثار تولیدی اعم از نشر و بازنشر در سال‌های ۹۶،۹۵ و ۹۷ که دارای درون‌مایۀ مدنظر جایزه باشند، می‌توانند در این جایزه شرکت کنند.

مهلت و شیوۀ ارسال آثار

پدیدآورندگان می‌بایست دو نسخه از آثار خود را تا نیمۀ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دبیرخانۀ جایزه به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۱۴۰ با کد پستی: ۱۳۱۴۶۷۳۸۸۴ ارسال نمایند.

شمارۀ تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۶۶۹۷۶۴۸۲، داخلی ۲۰۸ و ۲۰۹

زمان برگزاری جایزه

زمان برگزاری جایزه، شهریور سال ۹۸ و هم زمان با ایام شهادت شهید سیدعلی اندرزگو خواهد بود. زمان دقیق و محل برگزاری جایزه متعاقباً می‌شود.

برگزیدگان جایزۀ شهید اندرزگو در آیین سالانۀ اهدای این جایزه معرفی و تجلیل خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جوایزه نقدی، معنوی و فرهنگی، لوح یادبود و نشان جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو اهدا می‌شود. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش