۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۰۰۸۰۶
آیت الله جنتی:

آیت الله رئیسی قاطعانه با دانه درشت ها برخورد کند| مردم در شرایط سختی هستند

آیت الله رئیسی قاطعانه با دانه درشت ها برخورد کند| مردم در شرایط سختی هستند
رییس مجلس خبرگان با تبریک انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه از وی خواست که با دانه درشت ها قاطعانه برخورد کرده و موضوع رانت ارزی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه سال ۹۷ در آغاز ششمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در «دوره پنجم» با گرامیداشت حلول ماه رجب و اعیاد آن اظهار داشت: دشمن در چهل سال دشمنی خود تلاش کرد تا انقلاب ما را از بین ببرد، اما موفق نشد.

وی فقدان آیات هاشمی شاهرودی و مؤمن را تسلیت گفت و ادامه داد: حضرات آیات هاشمی شاهرودی و مومن از علمای برجسته حوزوی بودند و فقدان ایشان برای ما جبران ناپذیر است.

آیت الله جنتی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: باید با تمام وجود به درگاه الهی شکر کنیم که انقلاب اسلامی را با تمام دشمنی‌ها برای ما حفظ کرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باورنکردنی بود. مردم با وجود تمام مشکلات در یوم الله ۲۲ بهمن حضور یافتند و  وظیفه همه مسؤولان خدمت به این مردم متعهد است.

آیت الله جنتی با تمجید از مقام والای شهدا، اظهار داشت: شهدا و جانبازان دفاع مقدس انقلاب ما را به ثمر رساندند.

وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن امسال یک مشت محکم بر دهان آل سعود و آمریکا و استکبار بود زیرا دشمنان فکر می‌کردند ما چهل سالگی انقلاب خود را نخواهیم دید.

آیت الله جنتی گفت: یکی از سنت های الهی این است که اگر اهل حق در صف اول همچون انبیا در برابر دشمنان خدا استقامت کنند دشمنان را شکست می دهند. این سنت هیچگاه قابل تغییر نیست و از ابتدای خلق بشریت بوده است. این سنت مژده پیروزی نهایی را به ما می دهد. البته معنای آن این نیست که بدون دادن بها به این پیروزی برسیم.

آیت الله جنتی با اشاره به خدمات پیامبر اسلام و همچنین امام علی(ع) ابراز داشت: حضرت علی علیه السلام بسیار مظلوم بود و در نهایت در محراب نماز نیز به شهادت رسید.

وی ادامه داد: تمامی مشکلات و سختی‌هایی که از صدر اسلام و همچنین در دوران انقلاب بر ما تحمیل شده است در نهایت منجر به پیروزی ما شد.

رییس مجلس خبرگان رهبری با مهم ارزیابی کردن راهپیمایی عظیم اربعین بیان داشت: امروز راهپیمایی اربعین حسینی دشمنان را خیره کرده است. همین راهپیمایی حاصل زحمات شهدا و مدافعان حرم است و تلاش شهدا و مدافعان حرم امروز پیروزی جبهه حق بر دشمن را رقم زده است.

آیت الله جنتی با اشاره به سفر ذلت بار ترامپ به کشور عراق یادآور شد: شاهد بودیم که رییس جمهور آمریکا در تاریکی شب و آن هم به صورت مخفیانه وارد عراق شد و حتی هیچ کدام از مقامات عراقی به استقبال وی نیامد.

وی ادامه داد: امروز رییس جمهور اسلامی ایران با اعلام قبلی وارد عراق می شود و مقامات این کشور به استقبال وی می‌آیند تمامی این اتفاقات نشانگر افول آمریکا است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تأکید با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم ابراز داشت: مردم باید به نظام و انقلاب خود دلگرم باشند اما در همین مسیر نمی‌توان از کاستی‌ها و مشکلات مردم نگفت. کشور ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که مسؤولان باید آن هارا باور کنند و از طریق آن به مردم خدمات بیشتری برسانند.

وی تأکید کرد: مردم ما بسیار نجیب هستند و همواره پشت انقلاب نظام خود ایستاده‌اند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه ویژه به بیانیه مهم «گام دوم انقلاب» ابراز داشت: مردم و سایر اقشار جامعه باید به بیانیه مهم رهبر انقلاب که نام آن گام دوم است توجه ویژه نشان دهند. در کنار مردم مسؤولان نیز موظف هستند ابعاد مختلف این بیانیه را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی تأکید کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز در کنار سایر مسؤولان باید بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کرده و در نشر آن کوشا باشند.

آیت الله جنتی با تبریک به سردار قاسم سلیمانی بابت دریافت نشان ذوالفقار بیان داشت: سردار سلیمانی همواره پشتیبان نظام انقلاب و رهبری بوده است و بسیاری از توطئه ها را نیز خنثی کرده است. به جرأت می‌توان گفت که ایشان نشانه اخلاص کامل است و او را می توان به عنوان الگو برای نظامیان و سایر انقلابیون معرفی کرد.

وی با اشاره به سفر مهم بشار اسد به تهران تأکید کرد: سفر بشار اسد به تهران یک پیام بزرگ برای دنیا داشت و آن هم این بود که استکبار و قدرت ها تلاش کردند تا بشار اسد را از سوریه کنار بزنند اما این ایران بود که با پشتیبانی از وی سوریه را نجات داد.

آیت الله جنتی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب رییس جمهور را به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی معرفی کرده اند، لازم است رییس جمهور بابت مشکلاتی که در کشور وجود دارد اعلام کند چه برنامه‌ای دارد. متأسفانه در کشور عده‌ای آشوب ارزی راه انداخته اند و با ایجاد رانت برای کشور مشکل آفرینی می‌کنند.

وی با تمجید از تلاش ده ساله آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه یادآور شد: آیت الله آملی لاریجانی طی ده سال قاطعانه با پرونده ها برخورد کرد و هیچگاه زیر بار فشار ها نرفت.

وی اضافه کرد: بنده انتصاب آیت الله رییسی به عنوان ریاست قوه قضاییه را به ایشان تبریک می‌گویم و از ایشان می خواهم که با قدرت در قوه قضاییه با مفاسد و به‌خصوص دانه درشت آن برخورد کند.

وی تصریح کرد: امروز منافقین و دشمنان از انتصاب آقای رییسی عصبانی هستند که همین موضوع نشان می دهد انتصاب ایشان به درستی انجام شده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ایجاد تحول در قوه قضاییه و سایر ارکان نظام همچون آموزش و پرورش ابراز داشت: از آقای رئیسی می‌خواهیم به منویات رهبر انقلاب و همچنین وعده هایی که ایشان در آغاز راه به مردم داده آن را جلوی چشم خود بگذارند و به آن عمل کنند.

آیت الله جنتی بار دیگر تأکید کرد: رییس جدید قوه قضاییه باید به موضوع رانت های ارزی ورود کنند و کسانی که با افزایش نرخ ارز به مملکت آسیب رسانده اند را شناسایی کند.

وی اضافه کرد: در مسیر مقابله با گردن کلفتان و مفسدان بزرگ اقتصادی متأسفانه عده ای تلاش می کنند با برقراری تماس آنها را نجات دهند اما از آقای رئیسی انتظار داریم با قدرت جلوی این افراد ایستادگی کند.

آیت الله جنتی در پایان گفت: از خداوند متعال می خواهیم که همواره اسلام را پیروز کند و انقلاب اسلامی ایران را به انقلاب مهدوی برساند./856/پ200/ق

ارسال نظرات