۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۰۸۲۸

جایگاه انتخاب آگاهانه حجاب در حفاظت از پاکدامنی

جایگاه انتخاب آگاهانه حجاب در حفاظت از پاکدامنی
حجت‌الاسلام حسینی کاویانی گفت: انتخاب آگاهانه، حجاب را به سنگری برای حفاظت از گوهر عصمت و پاکدامنی بانوان تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینی کاویانی رییس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی در گفت‌وگویی، با بیان این که دنیای امروز می‌کوشد بنیان خانواده و عفاف و حجاب را منهدم کند، اظهار داشت: در این دوران، شخصیت زن به انواع فسادها و ناهنجاری‌های اجتماعی آلوده می‌شود؛ بنابراین، هر گام و حرکتی در این زمینه، مقدس و مغتنم است.

وی خاطرنشان کرد: نباید به این موارد بسنده شود، بلکه باید زیرساخت‌هایی آماده گردد و فرهنگ‌سازی و تبلیغ و تشویق صورت گیرد و مجموعه‌ای از حرکات دست به دست هم دهند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان این که لازم است فعالیت‌ها به گونه‌ای انجام شود که فرد با انتخاب آگاهانه، حجاب را سنگری برای حفاظت از گوهر عصمت و پاکدامنی بانوان به شمار آورد، گفت: اکنون، نهضت‌های فمینیستی، ادعای همسان‌سازی زن و مرد را مطرح کردند و با این حربه می‌خواهند زن را وارد محیط‌هایی نمایند که در شأن زن نیست و شایستگی حضور در آن را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مجامع اسلامی و به ویژه مجامع علمی مانند مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی وظایف سنگین‌تری دارند تا شئون زن از دیدگاه اسلامی به گونه‌ای مطرح شود که بانوان مخاطب در سراسر عالم بفهمند اسلام همیشه می‌خواهد زن مسندنشین جامعه باشد و در صدر جامعه قرار گیرد و شخصیتش دست‌مایه هوس‌های انسان‌های آلوده نشود و در عین حال، در تمام حرکت‌های علمی و اجتماعی امکان حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسینی کاویانی یادآور شد: این ایده نهایی و بزرگ را باید در قالب مباحث گوناگون ارائه کنیم که یکی از ایده‌ها، برپایی نمایشگاه‌های گوناگون است.

وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های استکبار در برابر عفاف و حجاب، جای کار دوچندان در این زمینه وجود دارد./876/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات