۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۰۰۸۳۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

بیانیه گام دوم انقلاب ستون فقرات کار در حوزه‌های علمیه خواهران است

بیانیه گام دوم انقلاب ستون فقرات کار در حوزه‌های علمیه خواهران است
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی که در بیانیه گام دوم مطرح شده را چه کسی به جز حوزه‌های علمیه می‌‌تواند طراحی کند.

به گزارش خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در جلسه مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که با عنوان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار داشت: بی‌تردید روزها و سال‌های آینده ایامی است که باید اهداف انقلاب را در سطح جهانی تعقیب کرده و جلو ببریم و حوزه‌های علمیه خواهران نقش متنی و راهبردی در این زمینه ایفا می‌کند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور افزود: حوزه‌های علمیه نقش زیادی در عملیاتی کردن و به نتیجه رساندن گام دوم انقلاب اسلامی داشته و باید در این راه انگیزه، مهارت و توانایی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مسئله گام دوم انقلاب اسلامی این است که بدانیم چه کسی می‌تواند این گام دوم را به دوش گرفته، در میانه میدان حضور پیدا کرده و همواره هوشیار باشد، حوزه علمیه موظف است عناصری با این ویژگی‌ها را تربیت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه اکثر محورهای بیانیه گام دوم جز با محوریت حوزه‌های علمیه محقق نمی‌شود تصریح کرد: پیشرفت علوم در سایه انقلاب و پیشبرد تمدن‌سازی اسلامی جز در سایه یک نشاط علمی محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تشریح کرد: دشمن امروز تمام تلاش خود را مقابله با ارزش‌های فرهنگی مانند حجاب به کار گرفته است و نسبت به فرایندهای پیشرفت اقتصادی نیز همین عملکرد را پیش می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه معنویت در جامعه از ارکان تمدن‌سازی اسلامی است عنوان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نسبت به ترویج معنویت در جامعه دغدغه زیادی دارند.

وی با تأکید بر راهبرد اقتصاد مقاومتی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابراز کرد: روحیه ایثار، انفاق، قناعت، اقتصاد در مصرف و صرفه‌جویی از ارکان مهم تمدن اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی است، اگر ما یک کشور تماما مصرفی باشیم نمی‌توانیم عملکرد موفقی در این مسیر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه تنظیم رابطه با استکبار جهانی بر مبانی آرمان‌های انقلاب از نکته‌های مهم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید حامی مقام معظم رهبری در این زمینه باشد، اگر حوزه‌های علمیه پشتیبان ولایت فقیه و رهبری نباشد با بلایای زیادی مواجه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه تحقق دولت و تمدن اسلامی مبنای قرآنی دارد بیان کرد: بنده تحقیقاتی در این زمینه داشتم و استقرار دولت، جامعه و هنجارهای اسلامی از سوره بقره تا سوره فتح در قرآن کریم مطرح شده و در سوره‌های مائده و توبه نیز بحث انتقال فرهنگی و نسلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه باید تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به صورت جدی پیگیری کنیم، افزود: گام دوم انقلاب اسلامی با رهبری حوزه‌های علمیه ریل گذاری و به نتیجه می‌رسد، حوزه باید برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب تعهد بدهد و تنها به حمایت لفظی و نظری اکتفا نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از مشکلات ایران به این دلیل است که در میدان نظریه‌ها و همایش‌ها حضور پررنگی داریم اما افراد بسیار کمی در میدان عملیاتی کردن این بایدها و نبایدها حضور دارند، ما به دنبال یک بیانیه تعهد به مقام معظم رهبری در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ستون فقرات کار در حوزه‌های علمیه خواهران است گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی که در بیانیه گام دوم مطرح شده را چه کسی به جز حوزه‌های علمیه می‌‌تواند طراحی کند، حوزه‌‌های علمیه خواهران نیز باید نقش خود در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی میان بانوان جامعه را بداند و عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه جز با سربازی مقام معظم رهبری سربلند و عزتمند نخواهد شد عنوان کرد: حمایت و پشتیبانی از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است که زمینه ایجاد تمدن اسلامی را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات مالی به هر اندازه که زیاد باشد نباید جلوی پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران را بگیرد ابراز کرد: مشکلات ایجاد شده را نباید یک معضل بدانیم، این مشکلات فرصتی برای مردمی‌تر شدن حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه اجازه نداریم پیشرفت حوزه را در گرو حل مشکلات مالی قرار دهیم، اظهار داشت: به یاری خداوند متعال پیشرفت محتوایی در حوزه‌های علمیه خواهران را رقم می‌زنیم و این مشکلات مانعی برای این پیشرفت نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: به اعتقاد بنده آنچه امروز اتفاق افتاده جز خیر برای ما نبوده و ظرفیت و جوهر ما را نشان خواهد داد، ما باید نشان‌ دهیم که با شهامت برای حل این مشکلات تدبیر می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه تحول محتوایی به حل مشکلات مالی گره نخورده است افزود: وظیفه ما پیدا کردن راه‌حل‌ها است و تمام تلاش خود برای پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران را به کار می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: طلاب ما باید به سرعت نقش روحانی در جامعه را پیدا کرده و و ما باید در این عرصه سرمایه‌گزاری کنیم، باید زمینه‌ ارتباطات اجتماعی و نقش‌آفرینی طلاب خواهر فراهم شود تا دیگر شاهد رهاشدگی دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران و مدرک‌گرایی نباشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه نباید نسبت به بحث‌های سیاسی با رعایت شئونات در مدارس علمیه خواهران جلوگیری شود تصریح کرد: حوزه و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به سیاست‌آگاه باشند اما ما به شدت با باشگاه سیاسی‌ شدن مدارس علمیه خواهران و بازیچه سیاست‌ قرارگرفتن طلاب خواهر مخالفیم./876/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات