۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۰۸۳۳
مدیرکل برنامه و بودجه حوزه علمیه خواهران:

محدودیت‌های مالی تاثیری در رشد حوزه خواهران نخواهد داشت

محدودیت‌های مالی تاثیری در رشد حوزه خواهران نخواهد داشت
حجت الاسلام میرمطلبی گفت: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و به امید خداوند متعال محدودیت‌ها در زمینه منابع مالی در مدیریت و رشد حوزه علمیه خواهران تاثیر نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میرمطلبی در جلسه مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و به امید خداوند متعال محدودیت‌ها در زمینه منابع مالی در مدیریت و رشد حوزه علمیه خواهران تاثیر نخواهد داشت.

مدیرکل برنامه و بودجه حوزه علمیه خواهران با تأکید بر ضرورت استقلال مالی حوزه‌های علمیه به تشریح راهبردهای مطرح شده در هم‌اندیشی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و افزود:  باید در زمینه آموزش برنامه‌ای مدیران و بودجه استان‌ها اقداماتی انجام شود، همچنین باید در بازسازی جایگاه روحانیت در افکار عمومی و رسانه‌ها و تقویت اعتماد عمومی تلاش زیادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیگری رفع موانع قانونی تغیر کاربری‌ها برای توسعه منابع مالی پایدار مدارس از راهبردهای مطرح شده در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران بود بیان کرد: کاهش هدفمند فعالیت‌های کادر خواهر در راستای تکریم و تحکیم خانواده، بودجه‌ریزی عملیاتی  پروژه‌ای و توجه به بهای تمام شده خدمات نیز از دیگر راهبردهای مطرح شده در این اجلاس بود.

حجت‌الاسلام میرمطلبی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری هدفمند و بهینه‌سازی هزینه‌ها و گزینش ورودی‌ها، افزایش نقش استان‌ها در فرایندهای انتخاب و نظارت عمرانی، تأکید بر تغیرات حداقلی در مدارس با رویکرد سیاست‌های توسعه کیفی مدارس از پیشنهادهای مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در این اجلاس بود.

وی به تبیین پیشنهادهای عملیاتی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در این اجلاس پرداخت و تصریح کرد: افزایش سهم ایفای نقش دانش‌آموختگان خواهر در سازمان و مراکز دولتی و حوزوی مانند سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات  و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، اصلاح نظام پرداخت، واگذاری بخشی از تأمین منابع به استان‌ها و مدارس متمکن، تعهد خدمات طلاب پس از فارغ‌التحصیلی به حوزات علمیه و همچنین قوت ارتباط و تعامل و مطالبه‌گری از نمایندگان مجلس و دولت از پیشنهادهای مطرح شده در این اجلاس بود./876/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات