۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۰۰۸۴۵
امام جمعه تبریز:

توسعه پایدار بدون توسعه منابع طبیعی امکان پذیر نیست

توسعه پایدار بدون توسعه منابع طبیعی امکان پذیر نیست
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: حفظ و پایداری منابع طبیعی و توسعه و بهره وری اصولی از آنها موجب رشد و تعالی کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع اعضای شورای حفاظت منابع طبیعی استان با بیان اینکه هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای تبیین وظایف همگان در برابر حفاظت از خلقت موزون و حکمت آمیز طبیعت خداوندی است، اظهار داشت: گیاهان و درختان بخشی از نظام حکمت آمیز خلقت است که شادابی جوامع انسانی به آن وابستگی کامل دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر حفاظت از این مواهب خدادادی افزود: نقش منابع طبیعی در حیات انسان بسیار ارزشمند است اما در این بین 4 پدیده مهم آلودگی زیست محیطی، بیابان زایی، کمبود آب شیرین و آلودگی هوا به عنوان بزرگ‌ترین مشکل جهانی مطرح است که کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به آمارهای جهانی در خصوص مرگ و میر انسان‌ها براساس آلودگی آب و هوا گفت: سالانه 800هزار نفر در جهان بر اثر آلودگی آب و هوا از بین می‌روند از این رو برای توسعه متوازن و جلوگیری از آسیب هایی که متوجه انسانها میشود باید از انفال حفاظت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی جلب مشارکت‌های مردمی در طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری را بسیار مهم دانست و گفت: باید با ایجاد انگیزه در مردم و نهادینه کردن فرهنگ حراست از منابع طبیعی به واسطه رسانه‌های جمعی خصوصاً صدا و سیما و همچنین به کارگیری فناوری‌های زیست محیطی در حفاظت از ذخایر ملی و جنگل‌ها برنامه‌های مدون عملیاتی داشته باشیم./935/د102/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات