۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۰۸۴۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

مدیران و اساتید مدارس علمیه اهتمام بیشتری به اردوهای جهادی داشته باشند

مدیران و اساتید مدارس علمیه اهتمام بیشتری به اردوهای جهادی داشته باشند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر همراهی مدیران و اساتید مدارس علمیه با طلاب در اردوهای جهادی، این همراهی را عامل انگیزه و نشاط بیشتر طلاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان، با تأکید بر همراهی مدیران و اساتید مدارس علمیه با طلاب در اردوهای جهادی، اظهار کرد: آن دسته از مدیران مدارس علمیه که خود دغدغه حضور در اردوهای جهادی را دارند تأثیر به‌مراتب بیشتری بر روی طلاب می‌گذارند.

وی افزود: وقتی طلبه در اردوی جهادی استاد و بزرگ‌ترهای مدرسه علمیه را در کنار خود می‌بیند بدون شک با انگیزه بیشتری در فعالیت‌های جهادی شرکت می‌کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر مدیران و اساتید و مسؤولان مدارس علمیه ما دغدغه کار جهادی داشته باشند طلاب ما واقعاً پای کار بوده و بانشاط و پرانرژی در فعالیت‌های جهادی شرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های اردوهای جهادی طلاب و روحانیان در استان، اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبار امسال فعالیت‌های شایسته‌ای درزمینهٔ اردوهای جهادی طلاب در خراسان شمالی انجام شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در اردوهای جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی 70 درصد کار فرهنگی و 30 درصد خدمات اجتماعی و عمرانی انجام می‌شود؛ زیرا آنچه از ما روحانیان انتظار می‌رود بیشتر ارائه خدمات اعتقادی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امسال در راستای برگزاری اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان و انجام فعالیت‌های عمرانی در روستاهای محروم خراسان شمالی، بالغ بر 400 میلیون تومان هزینه شد که در این زمینه هرچند خیران به وعده‌های خود عمل کردند؛ اما هنوز 60 میلیون تومانی که از سوی مسؤولان وعده داده شده بود، محقق نشده است.

وی افزود: با وجود این مشکلات، امسال طلاب ما در مناطق محروم فعالیت‌های عمرانی مناسبی را بدون تبلیغات و به‌صورت مخلصانه انجام دادند، به عنوان نمونه اخیراً در حاشیه شهر بجنورد منزل مددجوی تحت پوشش کمیته امداد را بازسازی کرده و تحویل دادند.

گفتنی است، در این مراسم از گروه های جهادی برتر مدارس علمیه خراسان شمالی تجلیل شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات