۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۰۰۸۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اردوهای جهادی از مصادیق اهتمام نسبت به امور مسلمانان است

اردوهای جهادی از مصادیق اهتمام نسبت به امور مسلمانان است
امام جمعه بجنورد اردوهای جهادی را از مصادیق اهتمام نسبت به امور مسلمانان دانست و گفت: باید اردوهای جهادی طلاب و روحانیان با جدیت و قدرت بیشتری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش تجلیل از گروه‌های برتر جهادی حوزه علمیه استان، اظهار کرد: حضور طلاب و روحانیان در اردوی جهادی مناطق محروم بسیار ارزشمند بوده و اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی از سوی طلاب و روحانیان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی، افزود: البته نفس حضور در اردوی جهادی هم بااهمیت است و رهبری هم خطاب به جهادگران در مناطق محروم فرمودند که حتی اگر خشتی بر روی خشتی نگذارید همین حضور و دلجویی شما از مردم این مناطق خود نوعی جهاد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به محرومیت شدید برخی از مناطق، اضافه کرد: وقتی انسان این‌ صحنه‌ها را ببیند غیرت دینی و انسانی او به جوش آمده و برانگیخته می‌شود.

وی با تأکید بر اهتمام داشتن نسبت به شرایط و نیازهای مسلمانان، ادامه داد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «من اصبح ولم یهتمّ بأمور المسلمین فلیس بمسلم» و تأکید می‌کند کسی که صبح کند در حالی که اهتمامی به کار مسلمان‌ها ندارد، مسلمان واقعی نیست.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اهتمام به امور مسلمانان بسیار مهم است، افزود: گاهی انسان خود نمی‌تواند کاری برای رفع گرفتاری فردی انجام دهد اما می‌تواند مشکل را به دیگری منتقل کرده و رفع آن را پیگیری کند که این خود یک نوع اهتمام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شناسایی دردها و نیازها و معرفی به مسؤولان مربوطه برای رفع آن اهتمام به امور مسلمانان است، اظهار کرد: اهتمام نسبت به امور مسلمانان گاهی تبلیغی، گاهی علمی، گاه اقتصادی، زمانی اجتماعی و گاهی در قالب عیادت و دلجویی است.

وی اضافه کرد: اینکه پیرمردی در گوشه‌ای از روستاهای دورافتاده استان زندگی می‌کند و کسی سری به او نمی‌زند؛ اما چند طلبه به احوالپرسی او می‌روند بسیار باارزش است؛ ازاین‌رو باید اردوهای جهادی به‌ویژه اردوی جهادی طلاب و روحانیان با جدیت و قدرت بیشتری در استان برگزار شود.

گفتنی است، در این مراسم از گروه‌های برگزیده جهادی طلاب مدارس علمیه مختلف استان تجلیل شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات