۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۰۰۸۶۶

قرائت سوره حمد در کلیسای فیلیپین

قرائت سوره حمد در کلیسای فیلیپین
نشست علمی «مشارکت و فعالیت‌های زنان در اسلام» به همراه نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی در کلیسای کاتولیک فیلیپین برگزار و در آن سوره حمد به دو زبان عربی و انگلیسی تلاوت شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به منظور گرامی‌داشت روز جهانی زن و با همکاری انجمن خوشنویسان شعبه مانیل و مشارکت کلیسای مورمون‌ها و کلیسای کاتولیک فیلیپین نشست علمی مشارکت و فعالیت‌های زنان در اسلام به همراه نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی با سخنرانی تندیس تقوی، معاون انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین و مسؤول انجمن خوشنویسان شعبه مانیل و همچنین پدر کارلوس رِیِس، مسؤول گفتگوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین در سالن فعالیت‌های فرهنگی این کلیسا برگزار شد.

در این نشست نمایندگانی از جامعه مسلمانان، هندوها، کلیسای کاتولیک، پروتستان‌ها و کلیسای مورمون‌های فیلیپین حضور داشتند و در ابتدا از تمامی حاضران درخواست شد تاریخچه مختصری از فعالیت‌ها و همچنین حوزه فعالیت خود را شرح دهند.

این مراسم با قرائت سوره حمد به دو زبان انگلیسی و عربی از سوی خانم نورکیسا بادایی(Nuorkisa Badaii) از مسلمانان جنوب فیلیپین به عنوان دعای اول برنامه آغاز شد و در ادامه دو سخنران نشستی با حضور بانوان ادیان مختلف برگزار و نقطه نظرات هر یک از آنها درباره نقش زنان مطرح شد.

تندیس تقوی به عنوان نخستین سخنران درباره نقش زنان در اسلام سخنان خود را با کلامی از حضرت امام خمینی(ره) آغاز کرد و گفت: حضرت امام در (صحیفه نور- ج ۵ – ص ۱۵۳) فرمودند: ما می‌خواهیم زن به مقام والای انسانیت برسد و زن باید در سرنوشت خودش دخالت داشته باشد./983/ب101/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات