۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۰۰۸۸۴
سردبیر خبرگزاری رسا تأکید کرد؛

ضرورت مقابله نویسندگان حوزوی با جنگ نرم دشمن

ضرورت مقابله نویسندگان حوزوی با جنگ نرم دشمن
استادیان در نشست نویسندگان حوزوی گفت: پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و مقابله با جنگ نرم دشمن در شرایط امروز جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علیرضا استادیان در نشست سالانه باشگاه نویسندگان رسا که در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به آثار بارز باشگاه نویسندگان رسا در پیشبرد اهداف خبرگزاری اظهار داشت: طبق ایده حجت الاسلام والمسلمین محققی، مدیرعامل مؤسسه رسا، باشگاه نویسندگان این خبرگزاری راه‌اندازی شد و آثار آن در زمان کنونی به خوبی قابل مشاهده است.

شناسایی ظرفیت‌های بالقوه طلاب

سردبیر خبرگزاری رسا ادامه داد: با توجه به این که هرکدام از طلاب از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار هستند که اگر توسط مسئولان، نهاد و افراد متصدی کار پرداخته شود، آثار کار نویسندگان طلاب نیز مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که در باشگاه نویسندگان طلاب از منظر حوزوی و دینی به موضوعات و مسائل روز فرهنگی و اجتماعی پرداخته می‌شود، گفت: یکی‌ از دشواری‌های موجود در این زمینه این است که برخی مسائل از موضوعات همایشی، علمی و در قالب مقالات است، حال این که پروسه طولانی مقاله‌نویسی و میزان بازخورد و اثر آن در جامعه تا چه اندازه است، از مباحثی است که طرح و بررسی آن ضرورت دارد.

استادیان مطرح کرد: یکی از بخش‌های مغفول این است که حوزه‌های علمیه در برخی موضوعات مطرح و مرتبط با رسالت ‌های حوزوی سکوت کرده‌اند و این سکوت می‌تواند موافقت یا عدم وجود نظر‌های حوزی از طرف جامعه تلقی شود.

آرمان‌ها و اهداف نسل امروز متفاوت از گذشته است

وی با بیان این که موضوعات مختلفی در بسترهای اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، اظهار داشت: امروز با نسلی مواجه هستیم که آرمان‌ها، آرزوها و اهداف آن با نسل‌های گذشته متفاوت بوده و در بخشی از حوزه‌های ارزشی با نوعی دگردیسی و در برخی مسائل با وارونگی ارزشی مواجه شده است.

امروز با نسلی مواجه هستیم که آرمان‌ها، آرزوها و اهداف آن با نسل‌های گذشته متفاوت بوده و در بخشی از حوزه های ارزشی با نوعی دگردیسی و در برخی مسائل با وارونگی ارزشی مواجه شده است.

سردبیر خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت مسائل عفاف و حجاب در جامعه دینی خاطرنشان کرد: تا چندسال گذشته، یکی از مهمترین مسائل جامعه، بحث عفاف، حیا و حجاب بوده، درحالی که الان در برخی از خرده‌ فرهنگ‌ها، این مسأله برعکس شده است، به تعبیر دیگر، امری که در زمان گذشته ارزش محسوب می‌شده، امروز برای برخی از گروه‌های جامعه ضدارزش قلمداد می‌شود.

ضرورت مقابله نویسندگان طلبه با جنگ نرم دشمن

وی در ادامه به ضرورت پرداختن نویسندگان طلبه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره و بیان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های منحط غربی سبب تسریع در شتاب تغییرات اجتماعی می‌شود، اگر حوزه‌های علمیه و طلاب نویسنده، این مسائل را دغدغه‌مندانه بررسی نکرده و به آن نپردازند، این شکاف‌ها روز به روز عمیق‌تر خواهد شد.

استادیان ابراز داشت: کاری که در باشگاه نویسندگان رسا انجام شده، به معنی پیمودن بیشتر مسیر موجود نیست، بلکه این باشگاه به معنای شروع یک مسیر مبارک برای کم‌کردن فاصله‌های موجود و اثرگذاری در قالب‌های اجتماعی و فرهنگی بوده است، از این رو به استعدادهای موجود خود واقف بوده و در حال شناسایی کمبودها هستیم./876/پ202/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
مهدی شاهی
ارسال نظرات