۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۰۰۹۰۷

واکنش دولت فلسطینی به طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی

واکنش دولت فلسطینی به طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی
رژیم صهیونیستی طی پنج سال آینده 23 هزار واحد صهیونیست‌نشین دیگر در قدس می‌سازد؛ موضوعی که با واکنش شدید وزارت خارجه تشکیلات خودگردان روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد، توافقنامه‌ای برای ساخت 23 هزار واحد صهیونیست‌نشین در قدس طی پنج سال آینده امضا شده است.

توافقنامه مذکور میان وزارت دارایی این رژیم و آنچه هیأت اراضی اسرائیلی و شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس نامیده می‌شود، امضا شد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی این مراسم بار دیگر قدس را پایتخت ابدی رژیم اسرائیل نامید.  

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»‌، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان افزایش شهرک‌سازی در قدس و افزایش یهودی‌سازی این شهر و اطراف آن را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، قدس بخش لاینفک خاک فلسطین از سال 1967 است، پایتخت ابدی دولت فلسطین است و شهرک‌سازی در تمام اشکال آن باطل و غیرقانونی است.

در ادامه این بیانیه آمده، طرفداری کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آن، این رژیم را برای افزایش شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس تشویق می‌کند تا تل‌آویو بتواند با تغییر واقعیت تاریخی، قانونی و دموگرافی (جمعیتی) قدس، وضعیت کنونی در این شهر را عوض کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از جامعه بین‌المللی درخواست کرد از سکوت خود خارج شود، تنها به بیانیه‌های محکومیت اکتفا نکند و شروع به اجرایی کردن قطعنامه‌های سازمان ملل در این باره کند./847/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات