۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۰۰۹۱۶

واکنش جنبش حماس به اظهارات خصمانه مقام آمریکایی

واکنش جنبش حماس به اظهارات خصمانه مقام آمریکایی
حماس اظهارات نماینده آمریکا در امور خاورمیانه علیه معاون رییس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس خاطر نشان کرد دولت آمریکا که فرماندهان مقاومت فلسطین را در فهرست‌های موسوم به تروریسم قرار داده و پاداش مالی برای کسانی که از آنها اطلاعاتی ارائه کنند، در نظر می‌گیرد، در حقیقت نقش تکمیلی دستگاه‌های امنیتی اشغالگران را انجام می‌دهد و این نشان می‌دهد که تنها جهت قطب نمای سیاست آمریکا، امنیت اشغالگران است.

جیسون گرینبلات در صفحه خود در توییتر به صالح العاروروی و احلام التمیمی آزاده فلسطینی حمله کرد و در اظهاراتی توهین آمیز مدعی شد العاروری تحت پیگرد و متهم به ارتکاب جنایات است و شما(مخاطبان) باید کمک کنید تا از طریق ارائه اطلاعات سری درباره وی کمک کنید جهان امن‌تر شود.

آمریکا نوامبر گذشته اعلام کرد به کسانی که اطلاعاتی درباره العاروری و دو نفر از اعضای حزب الله لبنان در اختیار واشنگتن قرار دهد، پاداش پنج میلیون دلاری خواهد داد.

تحرکات شاه اردن در آمریکا با دستورکار معامله قرن

شاه اردن که به واشنگتن رفته است، در دیدار با مقامات بلندپایه آمریکا از جمله مایک پامپئو، روند سازش و طرح خطرناک موسوم به «معامله قرن» را بررسی کرد، طرحی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است.

عبدالله دوم در دیدار با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و جارید کوشنر داماد ترامپ و جیسون گرینبلات از مشاوران کاخ سفید در واشنگتن، فرصت‌های سازش در خاورمیانه به ویژه طرح آمریکایی برای حذف مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن را بررسی کرد.

عبدالله دوم همچنین با پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا دیدار کرد که طی آن همکاری نظامی و دفاعی میان اردن و آمریکا بررسی شد.

سفارت اردن در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این نشست به آخرین تحولات خاورمیانه و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل های سیاسی برای بحران منطقه‌ای و تلاش‌های مبارزه با تروریسم در چارچوب شیوه فراگیر و همکاری اردن و آمریکا در این زمینه پراخت.

به گفته یک منبع آمریکایی، این نشست به مدت 45 دقیقه در مقر اقامت سفیر اردن در واشنگتن برگزار شد.

کوشنر و گرینبلات اخیرا از سفر دوره‌ای به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بازگشته بودند،‌آنها تلاش کردند حمایت رهبران عرب را درباره بخش اقتصادی طرحی به دست آوردند که آمریکا مدعی است برای برقراری صلح در خاورمیانه ارائه می‌کند، طرحی که انتظار می‌رود دونالد ترامپ طی ماه‌های آینده اعلام کند که هدف اصلی از آن، حذف مسئله فلسطین و نادیده گرفتن حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت آوارگان و حق تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف  است.

پایگاه خبری شهاب گزارش داد قرار است که پادشاه اردن با اعضای کنگره آمریکا از جمله اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا دیدار کند./847/ب101/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات