۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۰۰۹۱۹

توهین فاکس‌نیوز درباره حجاب نماینده مسلمان کنگره آمریکا

توهین فاکس‌نیوز درباره حجاب نماینده مسلمان کنگره آمریکا
سخنان مجری شبکه خبری «فاکس‌نیوز» درباره حجاب یک نماینده مسلمان کنگره آمریکا جنجال آفرید.

به گزارش خبرگزاری رسا، زلزله‌ای که «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره آمریکا با مطرح کردن نظرش درباره نقش لابی‌های صهیونیستی در سیاست آمریکا به پا کرده کماکان ادامه دارد و در تازه‌ترین تحول یک مجری فاکس‌نیوز  سخنانی درباره حجاب عمر بر سر زبان آورده که جنجالی شده است. 

«جینین پیرو»، مجری فاکس‌نیوز روز شنبه در سخنانی نژادپرستانه گفته بود که حجاب «ایلهان عمر» ناقض قانون اساسی آمریکا است. فاکس‌نیوز از سخنان این مجری عقب‌نشینی کرده و آن را محکوم کرده است. 

فاکس‌نیوز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به شدت سخنان جینین پیرو» را درباره ایلهان عمر محکوم می‌کنیم. این سخنان، نظرات این شبکه را منعکس نمی‌کند و ما مستقیماً با ایشان درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم.»

ایلهان عمر در واکنش به سخنان مجری فاکس‌نیوز گفته تعهد هیچ فردی به قانون اساسی را نباید به خاطر ایمانش به یک دین یا زاده شدن در کشوری خاص زیر سوال برد.

نماینده مسلمان کنگره آمریکا در هفته‌های گذشته به دلیل اشاره به اینکه لابی‌های صهیونیستی مسیر سیاست‌گذاری در آمریکا را تعیین می‌کنند آماج تند حملات مقام‌های دولت، نماینده‌های کنگره، روزنامه‌نگاران، مجری‌ها، لابی‌های صهیونیستی و غیره قرار گرفته است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا گفته او باید استعفا کند./847/ب101/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات