۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۰۰۹۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد؛

برگزاری آیین معنوی اعتکاف در ۷۳ مسجد استان سمنان

برگزاری آیین معنوی اعتکاف در ۷۳ مسجد استان سمنان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری فریضه معنوی اعتکاف رجبیه امسال در ۷۳ مسجد شهری و روستایی هشت شهرستان این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان واقع در شهرستان شاهرود، فریضه معنوی اعتکاف را سنتی نبوی و فرصتی کم نظیر برای حصول قرب حضرت حق خواند و اظهار داشت: این آیین سرشار از خلوص و معنویت امسال همزمان با واپسین روز سال ۹۷ آغاز می‌شود و معتکفان در خانه‌های نورانی خدا سال جدید را آغاز می‌کنند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسب‌های مذهبی استان سمنان اضافه کرد: اعتکاف رجب المرجب ۱۴۴۰ هجری قمری از سحرگاه چهارشنبه ۲۹ اسفند ۹۷ با برنامه‌های مختلف عبادی و فرهنگی در مساجد اقصی نقاط استان سمنان همچون دیگر استان‌ها آغاز و غروب روز جمعه دوم فروردین ۹۸ پایان می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه دقایق و ساعات فریضه منحصر به فرد اعتکاف که تمرین دوری از همه تعلقات دنیوی و فرصت ناب راز و نیاز عاشقانه و خاضعانه با معبود رحمان است که حاضران در آن دعوت شده و برگزیده اند، تصریح کرد: آیین اعتکاف امسال به میزبانی ۳۸ مسجد روستایی و ۳۵ مسجد شهری هشت شهرستان استان سمنان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم دیندار استان سمنان در ۸۳ مسجد شهرستان‌های مختلف استان فریضه معنوی اعتکاف را به جا آوردند و امیدواریم در اعتکاف امسال نیز شاهد این استقبال و حضور پرشمار و باشکوه باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعزام مبلغان، قاریان ممتاز قرآن کریم، مداحان، توزیع بسته‌های فرهنگی، سخنرانی، بیان احکام و تلاوت ادعیه را از جمله برنامه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای اعتکاف پیش رو برشمرد و گفت: البته با توجه به همزمانی با ایام سال نو و مسافرت‌های نوروزی، تعطیلی بسیار از مراکز آموزشی، اعزام کاروان‌های راهیان نور و ... پیش بینی می‌کنیم در اعتکاف رجبیه امسال شاهد کاهش تعداد معتکفان باشیم. /۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات