۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۰۰۹۲۵
نوبخت در بیرجند مطرح کرد؛

اختصاص 700 میلیارد تومان برای اشتغال جوانان خراسان جنوبی

اختصاص 700 میلیارد تومان برای اشتغال جوانان خراسان جنوبی
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از 700 میلیارد تومان برای اشتغال جوانان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهور عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: برای استان خراسان جنوبی برنامه توسعه دو ساله تعریف شده و امروز با سه برنامه خوب به استان آمدم.

وی با بیان اینکه نخستین برنامه در این سفر بحث زیرساخت‌ها است، گفت: زیرساخت‌های این استان با توجه به ظرفیت‌هایی که خراسان جنوبی دارد متناسب نیست و باید زیرساخت‌ها تکمیل شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این سفر مبلغ 940 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های استان اختصاص یافته و این رقم با توجه به کمبود منابع مالی در کشور ارزشمند است.

نوبخت با بیان اینکه کشاورزان استان انتظار داشتند که گندم با قیمت تضمیمن شده از آن‌ها خریداری شود، تصریح کرد: تنوع مطالبات در این سفر زیاد است.

وی با بیان اینکه بیش از 700 میلیارد تومان برای اشتغال جوانان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همچنین مسؤولیت دبیرخانه صندوق توسعه ملی بر عهده سازمان برنامه و بودجه است و این امکان وجود دارد که حداقل 200 میلیون دلار منابع ارزی برای طرح‌های استان اختصاص داد اما باید طرح‌ها توجیه اقتصادی داشته باشند و می‌توان طرح‌هایی مطرح کرد که این توجیه را داشته باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: طی برنامه یک ساله 10 هزار واحد مسکونی برای افراد کم درآمد و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اجرایی خواهد شد که امیدواریم تا اسفندماه سال 98 این واحدهای مسکونی افتتاح شود.

نوبخت اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و بنیاد مسکن کشور امضا شده و در این خصوص نیز مبلغ 500 میلیارد تومان در بحث مسکن استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد 5 هزار واحد مسکونی مربوط به مددجویان کمیته امداد استان است، افزود: تامین ریال به ریال این ارقام برای سازمان برنامه و بودجه دشوار است اما خود را در مقابل مردم این استان مسؤول می‌دانیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در مجموع مبلغ 60 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش، مبلغ 32 میلیارد تومان برای توسعه فرهنگ و گردشگری، مبلغ 115 میلیارد تومان برای عمران شهر و روستا، مبلغ 560 میلیارد تومان برای حمل و نقل، مبلغ 10 میلیارد تومان در ورزش، مبلغ 43 میلیارد تومان در بخش کشاورزی، مبلغ 120 میلیارد تومان در منابع آب استان در نظر گرفته شده و در مجموع 20 پروژه برای استان تعریف شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات