۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۰۹۲۶
معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه تجارت و خدمات یکی از راه‌های توسعه خراسان جنوبی است‌

توسعه تجارت و خدمات یکی از راه‌های توسعه خراسان جنوبی است‌
معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی گفت: تنها راه توسعه استان خراسان جنوبی، توسعه تجارت و خدمات است و در این منطقه باید به توسعه تجارت سرویس و خدمات پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، امیر امینی، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: تنها راه توسعه استان خراسان جنوبی، توسعه تجارت و خدمات است و در این منطقه باید به توسعه تجارت سرویس و خدمات پرداخت.

وی گفت: در کنار این نیز بخش‌های صنعت و کشاورزی می‌‌تواند اهرم‌هایی باشد تا خدمات و تجارت را پایدار کنیم و در این خصوص نیازمند تعاملات سازنده با همسایگان به ویژه افغانستان هستیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرساری افزود: در سال 93 برای جاده ماهیرود به استان فراه افغانستان کمک‌هایی شده و این جاده احیا شد و در سال‌های اخیر نیز اعتبارات خوبی به مسیر استان فراه اختصاص یافت و امیدواریم در سال آینده اعتبار مناسبی اختصاص پیدا کند.

امینی تصریح کرد: استان‌هایی ماند خراسان جنوبی باید به توسعه زیرساخت‌های آن فکر کرد و به بحث حمل و نقل و راه‌های این استان عنایت ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: راه‌های کویری مجاری توسعه استان در شبکه حمل و نقل هستند و این راه‌های کویری مبنای توسعه استان شده‌اند و باید کمک ویژه‌ای در خصوص توسعه راه‌های کویری شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی دارای دو کریدور اصلی است و پیمانکاران جاده بیرجند به قاین نیز 40 میلیارد تومان بدهی دارند و فعالیت به سختی صورت می‌گیرد.

امینی اظهار کرد: اتصال راه آهن بیرجند به ایستگاه یونسی نیز نیازمند اعتباراتی است و برای تکمیل 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: بسیاری از راه‌های روستایی استان خراسان جنوبی مهاجرت‌فرست هستند و پهنه شرق کشور در محدوده خراسان جنوبی مستعد تعامل و ارتباط با افغانستان است./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات