۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۰۰۹۲۸
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت محتوای علمی منبر‌های مبلغان دینی

ضرورت تقویت محتوای علمی منبر‌های مبلغان دینی
حجت الاسلام صادقی بر ضرورت تقویت محتوای علمی منبر‌های مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: بیان مطالب غیرواقعی و بدون استدلال علمی موجب دین گریزی مردم و مخاطبان خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در همایش معاونان تبلیغ شهر‌های استان در اردوگاه شهید هاشمی نژاد بهشهر با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، این ماه را فرصت مغتنم و ارزشمندی برای توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال دانست و گفت: مبلغان دینی باید منزلت و جایگاه این ماه‌های ارزشمند را بیشتر برای مردم تبیین کند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه گسترش ارزش‌های دینی و معنوی را در جامعه فراهم کرده است، بیان داشت: نظام اسلامی با بهره گیری از این معارف ارزشمند به جایگاه رفیعی در جهان دست پیدا کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز تبلیغ دین راه و شرایط مختلفی دارد که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: نمی‌توان تنها به تبلیغ سنتی برای بیان احکام و ارزش‌های دینی اکتفا کرد.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که تبلیغ کارآمد و اثرگذار نیازمند بهره گیری از همه ظرفیت‌های تبلیغی موجود است، تصریح کرد: تبلیغ اثرگذار نیازمند تجهیز مبلغان دینی به ابزار‌های روز و کارآمد است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز نیاز‌های جامعه با گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید همگام با پیشرفت و توسعه، اطلاعات علمی خود را نیز به روز کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اطلاعات علمی مبلغان دینی هر روز باید متناسب با نیاز‌های جامعه تقویت تا اثرگذاری آن در جامعه دیده شود، بیان داشت: پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه نیازمند جهاد علمی مبلغان دینی است.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش سال جدید اشاره کرد و با بیان این که ایام عید فرصتی برای ترویج و گسترش فرهنگ صله رحم است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در مناطق استقرار خود تلاش کنند تعامل و ارتباط خود را در این ایام با اقشار مختلف مردم بیشتر تقویت کنند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت محتوای علمی منبر‌های مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: بیان مطالب غیرواقعی و بدون استدلال علمی موجب دین گریزی مردم و مخاطبان خواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات