۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۶۰۰۹۲۹
آیت الله نوری همدانی:

علمای دین اجازه ندهند شیاطین زمان به باورهای دینی مردم ضربه وارد کنند

علمای دین اجازه ندهند شیاطین زمان به باورهای دینی مردم ضربه وارد کنند
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه علمای شیعه به مثابه مرزبانان دین هستند، گفت: علمای دین اجازه نمی دهند شیاطین زمان به باورهای دینی مردم ضربه وارد کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار  مدیرکل فرهنگی اجتماعی و سرگروه های تبلیغی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اهمیت تبلیغ دین گفتند: هدف اسلام این است که جامعه ای ایجاد کند که از همه جهات به کمال برسد.

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن کریم همواره باید عده ای باشند که به تبلیغ دین بپردازند و در راستای تحقق اهداف دینی گام بردارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: شناساندن امامزادگان به مردم از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا هر کدام از این بزرگواران یک قطب فرهنگی بوده اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امامزادگان برای حفظ جان خود در دوران بنی امیه، بنی عباس به ویژه متوکل عباسی به سوی ایران هجرت کردند، عنوان داشت: ملت ایران از ابتدا نسبت به خاندان اهل بیت(ع) ارادت داشتند و همین مسأله سبب شد تا امامزادگان به ایران هجرت کنند.

وی با بیان اینکه امروز مردم نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار ارادت دارند، گفت: مردم ایران با لبیک به ندای روحانیت طی 8 سال دفاع مقدس با دشمن جنگیدند و برای دفاع از مکتب اهل بیت(ع) جان خویش را فدا کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم توجه مبلغان به مباحث تاریخی بیان کرد: تاریخ بیانگر سنت های الهی است، بنابراین مبلغان باید با تسلط بر جریان ها و مباحث تاریخی به تبلیغ دین بپردازند و مردم را متوجه احکام و سنن الهی کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: تبیین تاریخ امامزادگان برای مردم بسیار مهم است و مبلغان باید بدانند که اگر در این زمینه مهارت داشته باشند، بدون شک در کار خود موفق خواهند شد.

وی زمان شناسی را برای مبلغان ضروری دانستند و گفت: مبلغان باید نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی داشته باشند، زیرا این مسأله در امر تبلیغ دین بسیار مؤثر و کلیدی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: طلاب باید از ابتدای طلبگی به صورت منظم دروس خود را یادداشت برداری کنند، زیرا این کار سبب می شود در هنگام تبلیغ بدون صرف وقت نسبت به مباحث تسلط پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید از تنبلی و سستی به شدت پرهیز کنند، افزود: انسان با تنبلی و سستی نمی تواند به پیروزی و فلاحت دست پیدا کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بر اساس روایات علمای شیعه به مثابه مرزبانان دین هستند، بیان کرد: علمای دین از دل ها و اعتقادات مردم در برابر شیاطینی همچون آمریکا، صهیونیست ها و سعودی ها حفظ کرده و اجازه نمی دهند این سربازان شیاطین به باورهای دینی لطمه و ضربه وارد کنند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات