۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۰۰۹۳۱
آیت الله سبحانی:

مبلغان بر اساس نیاز جامعه فعالیت تبلیغی داشته باشند | از جوانان غافل نشوید

مبلغان بر اساس نیاز جامعه فعالیت تبلیغی داشته باشند | از جوانان غافل نشوید
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه مبلغان بر اساس نیاز جامعه فعالیت تبلیغی داشته باشند، به مبلغان توصیه کرد که در تبلیغ از جوانان غافل نشوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار  مدیرکل فرهنگی اجتماعی و سرگروه های تبلیغی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اهمیت تبلیغ دین به روش های تبلیغی پرداخت و گفت: مبلغان باید کتاب تحف العقول را همواره مطالعه کرده و به همراه داشته باشند، زیرا این کتاب شامل احادیث ناب معصومان(ع) است و توشه ای ارزشمند برای مبلغان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مبلغان باید طبق ساختار و اقتضای نیاز جامعه به تبلیغ بپردازند، ادامه داد: مبلغ باید شرایط زمان را بشناسد و به تبیین مسائل و آسیب های امروزی از منظر دین پرداخته و مؤثر واقع شوند.

حضرت آیت الله سبحانی تأکید کرد: بر اساس روایات اگر مبلغان آگاه به زمان باشند، هجمه ها و شبهه ها آن ها را مغلوب نخواهد کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نوروز عیدی ملی است و صبغه اسلامی ندارد، از عملکرد صدا و سیما در زمینه تبلیغ و ترغیب مردم به سفرهای بیش از حد و غیر ضروری در ایام نوروز انتقاد و تصریح کرد: همه ساله آخر ایام عید نوروز شاهد هزاران کشته و زخمی هستیم، آیا این درست است؟ مردم در این ایام بیشتر به خانواده خود رسیدگی کرده و با به جا آوردن صله رحم به فکر فقرا باشند.

وی با بیان اینکه امروز از امامزادگان در جامعه غفلت می شود، افزود: مبلغان باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنند و سعی کنند آنها را به مردم بشناسانند.

حضرت آیت الله سبحانی بر ضرورت توجه مبلغان به جوانان تأکید و عنوان کرد: مبلغان باید بیشتر به تبلیغ در عرصه جوانان بپردازند زیرا دل های آنها بیشتر آماده دریافت آموزه ها و معارف دینی است./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات