۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۰۹۴۱
آیت الله بهشتی:

طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات جمهوری اسلامی ایران است

طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات جمهوری اسلامی ایران است
نماینده خبرگان خواستار مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی شد و تأکید کرد که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم استان فارس در نطق خود در اجلاسیه خبرگان با تسلیت ارتحال آیات شاهرودی و مومن و تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: ملت قهرمان ایران در روز 22 بهمن حضور یکپارچه خود را به نمایش گذاشت و دوستان انقلاب اسلامی را شاد و دشمنان را غمگین کرد.

وی در ادامه به قیاس انقلاب ها از صدر اسلام تاکنون و شرایط موجود در زمان پرداخت و با طرح این سوال "چرا انقلاب های گذشته ناکام ماند ولی انقلاب اسلامی چهل ساله شد" افزود: راز آن را باید در حضور و همراهی مردم جستجو کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کافیست برای یافتن پاسخ این سوال مروری بر فرازهای خطبه 69 نهج البلاغه داشته باشیم که به صراحت از عدم حضور مردم و ناهمراهی آنان در انقلاب علوی پرده برمی دارد و باتوضیح شرایط زمان امیرالمومنین (ع) ؛ یگانه عامل شکست انقلاب شکوهمند علوی را جداشدن مردم از خط ولایت علوی دانست.

آیت الله بهشتی اظهار داشت : انقلاب چهل ساله ایران که اینک وارد دومین مرحله خودسازی و تمدن سازی خود شده و به بیان رهبر فرزانه «تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمان هایش پشت سر نهاده و در برابر همه وسوسه هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است ... درودی از اعماق دل بر این ملت، بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرآیند بزرگ و جهانی چهل سال دوم می شود.»

وی عنوان کرد: انقلاب مردم ایران در جهان دوقطبی سرمایه داری و سوسیالیستی؛ مردم سالاری دینی را بر مبنای استوار ولایت فقیه پایه گذاری کرده و شعارها و اصولی را ملاک عمل قرارداده است که به بیان مقام معظم رهبری «هرگز بی مصرف و بی فایده نخواهد شد ؛ زیرا فطرت بشر در همه عصرها با آن سرشته است. آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت، برادری، هیچ کدام به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره ای بدرخشد و در دوره ای دیگر افول کنند »

نماینده خبرگان خاطرنشان کرد: علت محدثه و مبقیه این انقلاب شکوهمند چهل ساله، مردم و رهبری بوده و هستند، آن چه می تواند همچنان مردم را در صحنه نگاه دارد، به گونه ای که تهدیدها و تحریم ها و ترورها و توطئه ها بر پایمردی و استقامتشان بیافزاید و هرگز صحنه را خالی نگذارند، "عدالت و مبارزه با فساد است." که طبق نظر مقام معظم رهبری «این دو لازم و ملزوم یکدیگرند».

وی فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی را همچون توده چرکین برای کشورها و نظام ها دانست و افزود: خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسؤولانش مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی می دادند ؛ هرگز بعید نبوده و نیست.

آیت الله بهشتی با بیان این که بحمدالله مأموران این نظام غالبا سلامت خود را نگاه داشته اند، تاکید کرد که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی است.

 

محمد قمین
ارسال نظرات