۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۰۰۹۴۶
آیت الله حسینی:

امانت انقلاب را باید به صورت صحیح و کامل به نسل جوان منتقل کنیم

امانت انقلاب را باید به صورت صحیح و کامل به نسل جوان منتقل کنیم
نماینده خبرگان تأکید کرد که باید نسبت به نسلهای آینده احساس مسؤولیت و امانت انقلاب را کامل و سالم به آنها منتقل کنیم که تأکید رهبری در جوانگرایی به همین دلیل است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید مجتبی حسینی عضو مجلس خبرگان و نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق در نطق خود در اجلاس خبرگان در چهلمین سال پیروزی انقلاب و بلوغ این نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: مراحل تولد انقلاب شامل مشکلاتی قبل از ولادت که 15 سال طول کشیده می شود که مشحون به مشکلات فراوان و تقدیم شهدا و زندانها و شکنجه هاست و تبلیغات مخفیانه و در شرایط سخت ـ پس از پیروزی انقلاب نیز مدت فصال و تشکیل یافتن نظام و نمادهای مختلف آن مراحل پرکار و دقیق و خطیری پشت سرگذاشتیم. تا اینکه محکم و استوار شد.

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان اظهار داشت: هم اکنون نظام اسلامی توانست بر تمام دشمنان پیروز شود در درون محکم و استوار در بیرون سربلند و الگوی آزادگان جهان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: باید آنچه بدست آورده ایم قدرش را بدانیم و به نسل موجود نیز اهمیت آنرا بیان کنیم و روح شکر و صبر را در مردم افزایش دهیم. دشمن مایل است ملت ما مأیوس شوند و متأسفانه گاهی برخی از خودیها هم با غفلت از این موضوع آنگونه وضع موجود را سیاه نشان می دهند که ممکن است بعضی روح یاس و ناامیدی در آنها تقویت شود و گاهی می گویند همه چیز از دست رفته است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: البته باید انقلابی زیست و انقلابی بود، قاطعیت و جرئت و انتقاد بستگی دارد ولی انتقاد از خودی با لباس نصح و خیرخواهی باید باشد نه هجوم و تخریب باید مشکلات را اینگونه که هست بیان کرد ولی در کنار تمام کمالاتی که ما داریم نه بدون توجه به آنها.

وی افزود: عمل نیکو و صحیح وظیفه همه ملت ایران اعم از دولتمردان و مسئولین و نهادها و توده های مردم همگی باید در عمل ارزشهای اسلامی و ره آوردهای انقلاب را حفظ کنند و آنها را رشد دهند و تصور نکنیم کار تمام است و به همه چیز رسیده ایم و بدانیم هر چه قوی تر شویم و پیشرفتهای مختلف ما افزایش یابد دشمن خشمگین تر خواهد شد و از خیانت و توطئه های دست بر نخواهد داشت؛ تاکید مقام معظم رهبری در عدم اعتماد به آمریکا و همچنین بر دولتهای غربی بر این اساس است.

نماینده خبرگان گفت: نکته آخر اینکه لازم است ما نسبت به نسلهای آینده احساس مسئولیت کنیم و امانت انقلاب را کامل و سالم به آنها منتقل کنیم و تاکید مقام معظم رهبری در جوان گرایی همین است که این امانت سالم به دست نسلهای آینده منتقل شود.

وی ادامه داد: بیشتر و اساسی ترین اشکال اقتصادی امروز ما سقوط قیمت پول ملی ماست و متأسفانه احساس می کنم این دولت و دولتهای قبلی چندان از سقوط قیمت پول نگران نشده اند و به تصور تشویق بر صادرات نسبت به سقوط پول نظر منفی نشان نمی داده اند ولی چنین تصوری به نظر من اشتباه است زیرا هم بازرگانانمان و هم توده های مردم درک می کنند که ارزش پول به قیمت آن است نه حجم آن.

آیت الله حسینی اظهار داشت: بنده در جهت افزایش قیمت پول ملی پیشنهاد دارم یکی از کارهای آسان و سریعی که در یک برنامه مرحله ای فروش کالاهای ایران را در خارج تنها با پول ملی ایران بپذیریم و اول نقطه اینکه ما هر سال بیش از دو میلیون زائر عراقی داریم ویزای ایران در عراق تنها با پول ملی ایران انجام شود تا هم نقدینگی در داخل کاهش یابد و هم تقاضا برای پول ایران افزایش پیدا کند و درنتیجه پول ما عزت پیدا کند.

وی عنوان کرد: در مراحل بعدی معاملات خودمان را اقلا با همسایگان با پول ملی انجام دهیم و طبیعی است که تقاضا برای پول ما بالا می رود و آنها پول ما را با ارزهای کشور خود و یا با دلار خریداری می کنند و در نتیجه تعادل پول ملی و ارزهای دیگر تدریجا به طور مطلوب و یا در جهت حد مطلوب هدایت خواهد.

محمد قمین
ارسال نظرات