۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۰۰۹۵۳
حسن‌بیگی در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله رئیسی با استفاده از نیروهای جوان در روند دستگاه قضا تحول ایجاد کند

آیت الله رئیسی با استفاده از نیروهای جوان در روند دستگاه قضا تحول ایجاد کند
حسن بیگی با بیان اینکه مردم در انتظار ایجاد یک حرکت بزرگ در قوه قضاییه توسط آیت الله رئیسی هستند، گفت: اعتماد و اطمینان ملی پشتوانه‌ای محکم برای دستگاه قضا است.

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تبریک انتصاب  آیت الله رئیسی با عنوان رییس جدید قوه قضائیه گفت: آیت الله رئیسی عالمی بزرگ و روحانی با تلاش و از هر جهت قابل اطمینان و مورد اعتماد است و کارنامه درخشان وی این سخن را تصدیق می کند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در مقطع جوانی با وجود پرونده های سنگین قضایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمد از سوی حضرت امام مامور شد تا مسؤولیت رسیدگی و بررسی آن پرونده ها را بر عهده گیرد و نتیجه را به رهبر کبیر انقلاب اعلان کند؛ این اعتماد و واگذاری مسؤولیت بیانگر سلامت، حسن خلق، کارایی، تخصص و درایت آیت الله رئیسی در دستگاه قضا بود.

حسن بیگی بیان داشت: مسؤولانی که از سابقه درخشان آیت الله رئیسی در دستگاه قضا اطلاع داشتند و مردمی که اقدامات وی را از نزدیک مشاهده کرده بودند انتظارشان این بود که او بر یکی از کرسی‌های بزرگ جمهوری اسلامی تکیه بزند تا با اقدامی صحیح قوه قضائیه را سروسامان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد بودیم علما و بزرگانی همچون شهید بهشتی، مرحوم آیت الله موسوی، آیت الله یزدی، مرحوم آیت الله شاهرودی و آیت الله آملی لاریجانی همواره مورد تایید امام و رهبری بودند توانستند در عرصه قضا کارهای بزرگ و ارزشمندی را انجام دهند و همین مسأله موجب شد امروز برخی کشورهای اسلامی در عرصه قضایی از جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری کرده و با اعتماد به ما از جمهوری اسلامی ایران در امور قضایی مشاوره بگیرند.

وی با استناد به کلام رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی امروز در مقطعی بسیار حساس و مهم قرار دارد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در کلام خویش تاکید بر به کارگیری افراد و نبروهای متعهد، متخصص و جوان‌ داشتند و از طرفی در فرازهایی از دستورالعمل و فرمایش معظم له، ایشان نظرات شفاف و روشنی در زمینه اجرای عدالت بیان فرمودند که این مهم باید مورد توجه دستگاه قضا قرار بگیرد.

حسن بیگی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی از دسته افرادی است که امام و رهبری را خوب درک کرده است، گفت: رییس جدید قوه قضائیه در بعد علمی جایگاه والا و بالایی دارد، وی مورد تایید حوزه های علمیه، مراجع تقلید، علما و فقها قرار درد و از طرفی نیز از حیث تجربه آیت الله رئیسی از  عناصر با تجربه ای است که می تواند خواسته های ملت و اوامر  رهبری را مو به مو انجام دهد و در دستگاه قضائیه موفق باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت الله رئیسی فردی با تجربه و با مسؤولیت های مختلف در عرصه دستگاه قضا است، گفت: وی در این مسؤولیت ها به نوعی عدالت جمهوری اسلامی و از طرفی رأفت و مدیریت این نظام را به منصه ظهور گذاشت بر همین اساس توانست در دستگاه قضائیه موفقیت‌های بالا و والایی کسب کند.

وی با با بیان اینکه آیت الله رئیسی در ابعاد مختلف مورد اعتماد و اطمینان آحاد جامعه است، اظهار داشت: حوزه های علمیه، فقها و در راس همه، اعتماد ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به رییس قوه قضائیه می تواند کارآیی وی در اجرای عدالت و سروسامان بخشیدن به بعضی از پرونده ها که سالیان سال در قوه قضائیه باقی مانده است را افزایش دهد.

حسن بیگی ادامه داد: با علم، تجربه و اطمینانی که نسبت به آیت‌الله رئیسی وجود دارد می توان امیدوار بود قوه قضائیه در دوران ریاست وی متحول خواهد شد. همچنین با استفاده و با به کار گیری قضات جوان در بعد بازرسی و نظارت اجرای احکام و دادگاه ها می توان شرایط مطلوبی برای جمهوی اسلامی به وجود آورد که پرونده های قضایی کاهش یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران امیدوار هستند یک حرکت بزرگ در قوه قضائیه توسط آیت الله رئیسی ایجاد شود./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات