۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۰۰۹۵۹
حجت الاسلام ذوالنور:

غرض ورزی و بداخلاقی رسانه ها جامعه را به انحراف می کشاند

غرض ورزی و بداخلاقی رسانه ها جامعه را به انحراف می کشاند
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت رسانه ها از نظام و انقلاب اسلامی و همچنین انتشار درست اخبار تأکید کرد که غرض ورزی و بداخلاقی زیبنده کار رسانه ای نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تولیدات رسانه ای ابوذر استان قم در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این همایش ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های جامعه رسانه ای قم بیان داشت: رسانه ها در هر کشور واقعا مجموعه هایی مهم، اثر گذار و حیاتی هستند ولی همواره باید نکاتی را مدنظر قرار داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به آیه «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا» افزود: این که فردی دیگری را بدون جرم به قتل برساند گویا همه را کشته است قابل درک است ولی زنده کردن یک انسان کمی برای ما قابل فهم نیست از این رو اهل بیت(ع) برای این آیه یک تأویل و تفسیر اعظم بیان کرده اند.

حجت الاسلام ذوالنور اضافه کرد: در تفسیر این آیه قتل به معنای گمراهی و احیاء به معنای هدایت بیان شده است یعنی اگر شما با روش و منش خود فردی را گمراه کردید گویا همه جامعه را به انحراف کشانده اید و اگر با حرف و سخن و خبر خود حتی یک نفر را هدایت کردید گویا تمام جامعه را به مسیر خیر و صلاح وارد کرده اید.

وی عنوان کرد: کار شما بسیار حساس است اگر فردی را با اخبار درست و صحیح به مسیر درست هدایت کردید گویا همه مردم را زنده کرده اید ولی اگر خدایی ناکرده یک خبر دروغ تحریف یا انحرافی ایجاد کرد گویا همه مردم از نظر فکری و عقیدتی به دست شما کشته شده باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که نباید مسائل شخصی و غرض ورزی ها در امر خبر و اطلاع رسانی دخیل شود، گفت: رسالت خبرنگاری سنگین است و بداخلاقی ها و غرض ورزی ها و دروغ ها و تهمت هایی که گاهی دیده می شود و ساحت رسانه های قم دور است جامعه را به انحراف می کشاند.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که خواص باید هم مراقب و مواظب گفته ها و هم مراقب نگفته های خود باشند، از این رو برخی اوقات چیزهایی هست که نباید منتشر شود و چیزهایی هست که باید منتشر شود، این همان موضوعی است که رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به این ک نظام اسلامی بسیار مظلوم است، گفت: از هر طرف تیر و ترکش به این نظام می‌ بارد و بخش عمده آن میدان رسانه است، از این رو شما هم باید بجنگید و سپر بلای انقلاب و جمهوری اسلامی باشید، ما نیز در رفع هرمشکلی که از دستمان برآید برای جامعه رسانه ای قم دریغ نخواهیم کرد./1330/پ202/ق

ارسال نظرات