۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۰۰۹۷۶

تأکید آیت الله سبحانی بر ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه

تأکید آیت الله سبحانی بر ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه
حضرت آیت الله سبحانی قرآن را محور معارف دانست و گفت: باید عنایت بیشتری به انس با قرآن داشت و برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت: حضرت می فرماید کسانی حامل و حافظ قرآن هستند و به آن عمل می کنند غرق در رحمت خدا هستند و در پوشش نور الهی قرار دارند.

وی افزود: حفظ قرآن برای انسان نورانیت می آورد تا راه را گم نکند، جوانی که با قرآن محشور است کمتر گناه می کند تا جوانی که اصلا با قرآن و معارف آن آشنایی ندارد.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر انس همگان با قرآن کریم اظهارداشت: اگر انسان از فرصت جوانی استفاده کند و هر روز یک جزء قرآن را بخواند بعد از مدتی حافظ عمده آیات قرآن کریم می شود.

وی ادامه داد: در روایت آمده که امام سجاد(ع) یا امام رضا(ع) در 10 روز یک دور ختم قرآن داشتند، همه مسلمانان باید عنایت خاصی به قرآن داشته باشند و با این کتاب الهی انس پیدا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر مأنوس بودن طلاب با قرآن کریم به ویژه آیات الاحکام ابراز داشت: فقیه باید همه آیات احکام را در دست خود داشته باشد و اگر آیات الاحکام نباشد فقه ناقص خواهد شد.

وی عنوان کرد: محور احکام و معارف کتاب الله یعنی قرآن کریم است که سنت بر اساس همین محور است، باید عنایت بیشتری به انس با قرآن داشت و برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات