۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۰۰۹۸۳
آیت‌الله حسینی همدانی:

شهدا عامل حفظ و پیشرفت انقلاب هستند

شهدا عامل حفظ و پیشرفت انقلاب هستند
امام جمعه کرج گفت: شهدا در حقیقت از شکل تجسم‌یافته دستورات و منویات اهل‌بیت علیهم‌السلام بهره بردند تا به درجه والای شهادت نائل آمدند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، نشست شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل، معاونین، رئیس اداره حراست، بازرسی و روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تابعه در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی (رحمه الله علیه) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ تأکید کرد: انشاء الله همه ما در مسیر شهدا حرکت کنیم و از انوار نورانی که در این برهه از تاریخ و در این قطعه از جغرافیای عالم ساطع و منتشر کردند بهره بند باشیم و مسیر زندگی دنیوی و اخروی خودمان را تنظیم کنیم تا به مقصد برسیم.

وی بابیان اینکه شهدا تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، بیان داشت: شهدا در حقیقت از شکل تجسم‌یافته دستورات و منویات اهل‌بیت علیهم‌السلام بهره بردند تا به درجه والای شهادت نائل آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آیه ۲۱ سوره احزاب که می‌فرمایید «لَقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَن کانَ یرجوا اللَّهَ و الیومَ الأخِرَ و ذَکرَ اللَّهَ کثیراً»، اظهار داشت: تأسی به رسول خدا (ص) و الگو قرار دادن ایشان انسان را به مقصد می‌رساند و کسانی که پیامبر (ص) و اهل‌بیت علیهم‌السلام را الگو قراردادند به مقاصد عالیه رسیدند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه‌ دستگاه‌ها و نهادهاست، عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده یک دستگاه و نهاد نیست و همه باید در راستای ترویج این فرهنگ قدم بردارند و به‌اندازه توان و قوه خود این کار را به اشکال مختلف انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان ساخت: دشمنان بدون وقفه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سعی در القا ناامیدی و ناکارآمدی نظام‌دارند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به هجمه عظیم رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن در این مسیر، ابراز داشت: استراتژی و نقشه دشمن این است که خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، نیروهای ارزشی و حزب الهی اولین مُستَشکِل به‌نظام اسلامی باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به نقش «ایادی داخلی» اشاره کرد و گفت: دستور کار ایادی داخلی این است که ناراضی تراشی و ناکارآمدی را افزایش دهند تا مشکلات زیادی دامن‌گیر کشور شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که فرمودند: «دشمن در پی نفوذ در مراکز تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز است»، اظهار داشت: دشمن بانفوذ در دستگاه‌ها و مراکز تصمیم‌ساز سعی می‌کند تا به‌وسیله قانون‌گذاری و مسیر قانونی دستگاهی را از کار بیندازد و ساقط کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز توکل به خدا را مهم‌ترین شاخصه و عامل حفظ، پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این توکل به خدا و خداباوری هم در امامین انقلاب و هم در مردم ما که تربیت‌شده این مکتب هستند مشهود و قابل‌رؤیت است.

آیت‌الله حسینی همدانی دومین شاخصه استحکام و پیشرفت نظام را وجود شهدا دانست و عنوان کرد: آن چیزی که توانسته بعد از توکل به خدا نظام را حفظ و نگهداری کند، وجود افرادی است که باور دارند و بر این باورشان تا پای جان استقامت می کنند.

وی بابیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در نسل سوم و چهارم انقلاب تقویت شود، تأکید کرد: جوانان نیروی پیشران کشور هستند که توان گفتمان سازی دارند و آینده کشور نیز در دستان آن‌هاست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز افزود: در آغاز چله دوم انقلاب و در اوج حملات و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن رهبر معظم انقلاب پیام مهمی را خطاب به جوان که مدیران آینده کشور در بین آن‌هاست منتشر کردند که باید موردتوجه همگان قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر ترویج و تقویت فکر شهدایی، مدیریت شهدایی و عملکرد شهدایی در بین جوانان، بیان داشت: نسل سوم و چهارم انقلاب باید به طرق مختلف به سلاح موثر فرهنگ ایثار و شهادت مسلح شوند.

وی در ادامه افزود: باید دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی با خانواده شهدا و جانبازان دیدار داشته باشند و به‌وسیله اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی، خاطره گویی و روایت خوانی با این فرهنگ عجین شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند در مقابل دشمنان و استکبار جهانی بایستد، خاطرنشان ساخت: دشمن به طرق مختلف و با تغیر در کتاب‌های درسی مثل حذف عکس شهید نواب صفوی سعی در از بین بردن این فرهنگ دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وجود شهدا در اقشار مختلف مردم تصریح کرد: وجود شهدا در مقاطع و شغل‌های مختلف نشان از آن دارد که شهدا وظیفه خود را به‌درستی تشخصی دادند و تا پای جان استقامت کردند.

وی با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در نهج‌البلاغه که می‌فرماید: «وَ اَنْ یخْتِمَ لی وَ لَکَ بِالسَّعادَهِ وَ الشَّهادَهِ، اِنّا اِلَیهِ راجِعُونَ.» خاطرنشان ساخت: امام علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر که کارگزار نظام خود است می‌فرمایید خدا پایان کار من و تو را یا به سعادت برساند یا به شهادت و همه ما به‌سوی او بازمی‌گردیم.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی این بیان امیرالمؤمنین (ع) را حاوی پیام مهمی برای کارگزاران نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: این پیام حضرت یعنی ای کارگذار نظام اسلامی که مسئولیت گرفتی، مسیر حرکت تو باید مسیری باشد که به شهادت ختم شود و این بدان معناست که کارگذار علوی اهل مداهنه، مسامحه و عافیت‌طلبی نیست چراکه مسیر شهادت، مسیر مقاومتی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان تأکید کرد: کارگذار علوی در نظام علوی باید به فکر این باشد که آخر کارش شهادت باشد چراکه وقتی آخر کار خود را شهادت دید اهل مسامحه، مداهنه و سکوت نیست؛ کسانی که نجومی حقوق می‌گیرند و کار خلاف می‌کنند کارگذار نظام علوی نیستند و در اصل کارگذار نظام اموی هستند.

گفتنی است در ابتدا سایر اعضای شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و برخی از خانواده شهدا و ایثارگران برخی از مشکلات فراروی جامعه هدف را بررسی و نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص نحوه خدمت‌رسانی بهتر به جامعه عزیز ایثارگری ارائه کردند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات