۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۰۰۹۹۹
امام جمعه تبریز:

تکریم شهدا تنها با برگزاری یادواره ممکن نیست

تکریم شهدا تنها با برگزاری یادواره ممکن نیست
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به طرح ساماندهی مزار شهدا، گفت: ساماندهی مزار شهدا به همان شکلی انجام شود که مدنظر رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم روز بزرگداشت شهدا که در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این خون شهدا بود که دشمنان ملت ایران را شکست داد، اگر امروز مسؤولان نظام با قدرت در مقابل کشورهای دیگر ایستادگی می کنند، به برکت خون شهدا است.

امام جمعه تبریز گفت: نباید اجازه داد خون شهدا پایمال شود، باید تلاش کنیم تمامی اقدامات و حرکات منجر به پیروزی شود، مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد ولی نباید به نحوی عمل کنیم که شهدا از ما ناراضی باشند.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولان باید به وظیفه خود عمل کنند، افزود: نباید خدای ناکرده در مقابل خون شهدا شرمنده شویم ۱۰ هزار شهید تنها از آذربایجان شرقی، تقدیم اسلام و انقلاب شده است، مسؤولان امر به تجلیل از مقام شهدا بپردازند، چنانکه رهبر انقلاب در سالروز قیام مردمی ۲۹ بهمن در جمع مردم آذربایجان فرمودند؛ «گرامی داشت و پاسداشت شهدا وظیفه همگانی است».

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد: تنها به برگزاری مراسم ها کفایت نکنید، گرامی داشت مقام شهدا با حضور در مزار شهدا کافی نیست، باید به وصیت ها و راه شهدا عمل شود، راه و روش آنان ادامه یابد، مشکلات خانواده های شهدا، به ویژه پدران و مادران شهدا را بر طرف کنیم، نباید در این راه، کوتاهی کنیم.

وی با اشاره به طرح ساماندهی مزار شهدا تصریح کرد: ساماندهی مزار شهدا به همان شکلی انجام شود که مد نظر رهبر انقلاب است، یادگاری های شهدا همانند سابق مزار آنان باشد و خانواده ها نشانی از فرزندان خود داشته باشند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات