۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۰۱۰۰۴

انتقاد نماینده مسلمان کنگره از حمایت آمریکا از عربستان

انتقاد نماینده مسلمان کنگره از حمایت آمریکا از عربستان
نماینده مسلمان کنگره آمریکا با انتقاد از جنگ‌افروزی عربستان در یمن، دولت آمریکا را به خاطر فروش اسلحه به ریاض سرزنش کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا  در توییتی نوشت: نام عربستان دائما در فهرست کشورهای نقض‌کننده حقوق بشر قرار دارد و این کشور مسؤول شیوع قحطی و وبا در یمن است. با این حال عربستان بزرگترین خریدار اسلحه از آمریکا است.

وی افزود: چرا دونالد ترامپ به جای فعالان حقوق بشر از کارخانه‌های اسلحه سازی حمایت می‌کند؟

ائتلاف تحت رهبری عربستان در سال ۲۰۱۵ جنگ علیه یمن را آغاز کرد و از آن زمان به طور مداوم مناطق مختلف این کشور را بمباران می‌کند. بر اثر حملات این ائتلاف، زیرساخت‌های بهداشتی این کشور نابود شده تا حدی که سازمان ملل این جنگ را بدترین فاجعه انسانی عصر حاضر خوانده است.

توییت ایلهان عمر در پی انتشار مطلبی از «رشیده طلیب» دیگر نماینده مسلمان کنگره منتشر شد که گفته بود: ترامپ ترجیح می‌دهد به عربستان هواپیمای جنگی بدهد و پول سعودی‌ها برای خرید موشک را دوست دارد.

این دو نماینده همواره منتقد عربستان بوده‌اند. عمر قبلاً نیز گفته بود: ما باید جلوی فروش سلاح به نقض‌کنندگان حقوق بشر از جمله عربستان را بگیریم. انتقادات از عربستان در آمریکا پس از کشته شدن فجیع جمال خاشقچی منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول شدت گرفته است./983/ب102/ف

منبع: ایکنا 

ارسال نظرات