۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۰۱۰۱۲
رییس شورای عالی انقلاب یمن؛

بیانیه سازمان ملل درباره جنایت «حجه» قانع‌کننده نبود

بیانیه سازمان ملل درباره جنایت «حجه» قانع‌کننده نبود
رییس شورای عالی انقلاب یمن اعلام کرد که بیانیه هماهنگ‌کننده سازمان ملل درباره حمله ائتلاف سعودی به غیرنظامیان در استان حجه قانع‌کننده نبود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد علی الحوثی» رییس شورای عالی انقلاب یمن اعلام کرد، بیانیه «لیز گراندی» هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در امور یمن درباره حمله ائتلاف سعودی به «کشر» در استان «حجه» که منجر به کشتار غیرنظامیان شد، قانع‌کننده نبود.

الحوثی در صفحه توییتر خود اعلام کرد، سازمان ملل مسؤول پوشش جنایات ائتلاف سعودی-آمریکایی در یمن است و در ادامه خواستار تشکیل کمیته تحقیق برای جنایت استان حجه شد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی یکشنبه هفته جاری به کشر حمله کرد؛ بر اساس اعلام «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن تعداد کشته‌ها و مجروحان جنایت یمن به 41 زن و کودک رسیده و تعداد آنها همچنان رو به افزایش است.

لیز گراندی در واکنش به این حمله اعلام کرد: «ما این مرگ و مجروحیت‌ها را محکوم می‌کنیم و تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز می‌کنیم. این باعث خشم است که غیرنظامیان بی‌گناه همچنان بی‌دلیل در یک درگیری که می‌تواند و باید حل شود، کشته می‌شوند».

جدیدترین بررسی‌های سازمان ملل متحد از اوضاع یمن نشان می‌دهد که نزدیک به 100 غیرنظامی در سال 2018  در این کشور به طور هفتگی به خاطر درگیری‌های نظامی کشته یا مجروح شده‌اند.

 به نوشته وبگاه «العربی» آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد که تلفات غیر نظامیان در سال گذشته میلادی در یمن حدود پنج هزار نفر بوده است./983/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات