۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۰۱۰۲۲
آیت الله خاتمی در نشست خبری تشریح کرد؛

جزئیات فعالیت های اعضای خبرگان در ششمین اجلاس دوره پنجم

جزئیات فعالیت های اعضای خبرگان در ششمین اجلاس دوره پنجم
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری فعالیت های اعضای این مجلس را در اجلاس دور روز گذشته تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی مجلس خبرگان رهبری عصر امروز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه سال ۹۷ پس از آئین اختتامیه ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان در دوره «پنجم» در نشستی رسانه‌ای گفت: هرگز دعوت از یک وزیر به مجلس خبرگان جهت سخنرانی را نباید به عنوان استیضاح آن فرد دانست.

وی افزود: ما در این اجلاس وزیر محترم دارایی را به عنوان مهمان ویژه داشتیم. دعوت از وزیر اقتصاد و هر فرد دیگر هرگز به عنوان استیضاح آن مقام نیست.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: تا کنون اشخاص بسیاری به عنوان میهمان در این مجلس حضور پیدا کرده‌اند. برای مثال سردار سلیمانی هم در برخی دوره‌ها میهمان ما بوده‌اند.

وی با اشاره به ضیافت شام شب گذشته خبرگان، گفت: در ضیافت شام دیشب هم ریس قوه قضاییه سخنان ارزشمندی را بیان کردند و راهکارهای مختلفی را ارائه‌ دادند. به طور کل در این دوره شاهد بودیم که مباحث به صورت کاملا کارشناسی از سوی اعضا مطرح می‌شد.

وی اظهار داشت: در این دوره اعضای مجلس خبرگان رهبری تصویب کردند که انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری با یکی دیگر از انتخابات در دوره بعد ادغام شود.

سخنگوی خبرگان گفت:  موضوع دیگری که بحث شد این بود که اگر در حوزه انتخابیه یک نفر باید انتخاب می شد و یک نفر کاندیدا شد آیا اینجا انتخابات برگزار کنیم؟ صدق انتخابات می کند یا نمی کند؟ در جلسه بعد از ظهر امروز اکثریت قریب به اتفاق گفتند در حوزه انتخابیه که یک نفر نماینده انتخابیه می خواهد و یک نفر کاندید است انتخابات صدق نخواهد کرد و در آن حوزه یا باید تلاش کرد کاندیداها حتی از جاهای دیگر کاندیداهای شورای نگهبان بروند در آن حوزه رقابت کنند و یا انتخابات برگزار نخواهد شد تا رقابت یا به اصطلاح انتخابات صدق کند.

وی ادامه داد: در دو روز برگزاری جلسات مباحث در یک فضای صمیمی بین اعضای خبرگان مطرح شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به جوان شدن ترکیب هیأت رییسه مجلس خبرگان، ابراز داشت: شاخصه سنی اعضای هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با ورود آقای رئیسی جوان تر شده است. البته این جوانی باید با سطح سنی اعضا مقایسه شود.

وی در پایان با اشاره به ویژگی اصلی این دوره، ابراز داشت: شاخصه اصلی این دوره این بود که به صورت کامل مصوبات به تصویب رسید و به دلیل اینکه میهمان کمتری برای سخنرانی دعوت شد توانستیم به طور کامل در خدمت ناطقان باشیم.

 

ارسال نظرات