۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۰۱۰۳۱
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

دو برابر شدن رشد کیفی آثار جشنواره علامه حلی مازندران

دو برابر شدن رشد کیفی آثار جشنواره علامه حلی مازندران
دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از دو برابر شدن رشد کیفی آثار ارسالی به جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی در آمل با بیان این که طلاب باید با مهارت‌های پژوهشی به خوبی آشنا شوند، افزود: عدم تبیین ضرورت پژوهش در حال حاضر به این معنا که طلاب هنوز اهمیت فراگیری این مسأله مهم را متوجه نشده اند.
 
وی با اشاره به این که جشنواره علامه حلی برای نخستین بار در سال ۸۷ با هدف تبیین پژوهش در سطح حوزه‌های علمیه آغاز به کار کرد، گفت: در دوره نخست این جشنواره دو هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در سال گذشته این رقم به حدود ۲۵ هزار اثر رسیده است.
 
حجت الاسلام فاضل با بیان این که در مازندران نیز جشنواره علامه حلی توانست روح تازه‌ای به کالبد پژوهش مدارس علمیه بدمد، بیان داشت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در استان در سال ۹۴ تنها ۲۴۰ اثر بود که در حال حاضر به هزار و ۱۶۰ اثر افزایش یافته است.
 
دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که تعداد آثار ارسالی در جشنواره سوم نشان دهنده رسیدن این جشنواره به اهداف خود است، افزود: در سال گذشته تعداد آثار زیر ۳۱ سال ما ۸۲۷ اثر بود، اما امسال به هزار و ۱۶۰ اثر افزایش یافته که رشد ۲۸ درصدی را در این خصوص نشان می‌دهد.
 
حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود به رشد کیفی آثار ارسالی در جشنواره سوم اشاره کرد و با بیان این که در این بخش تعداد آثار ارسالی زیر سی و یک سال ۳۱ اثر بوده است که امسال به ۶۳ اثر افزایش یافته است، گفت: این نشان دهنده رشد دوبرابر تعداد آثار از لحاظ کیفی است.
 
دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که حدود چهل نفر ارزیاب آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره سوم را بررسی کردند، افزود: مدرسه علمیه الزهرا ساری با ۱۵۹ اثر ارسالی رتبه نخست آثار ارسالی را در میان مدارس علمیه استان به خود اختصاص داده است.
 
حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که از این تعداد آثار ارسالی هزار و ۳۷ اثر مقاله، ۸۷ اثر تحقیق پایانی، ۲۰ اثر پایان نامه و سه اثر نیز کتاب بوده است، بیان داشت: همچنین ۵۱۸ اثر مربوط به سطح یک و ۴۳۷ اثر نیز مربوط به طلاب سطح دو بوده است.
 
وی با اشاره به این که در میان آثار ارسالی بیشترین موضوع مربوط به اخلاق و تربیت از حوزه علمیه خواهران و ادبیات از حوزه علمیه برادران بوده است، گفت: پس از چهار دوره بررسی از میان آثار ارسالی ۶۳ اثر حائز رتبه شدند که از این تعداد اثر ۴۲ اثر مربطو به خواهران، ۱۹ اثر حوزه علمیه بابل و دو اثر نیز مربوط به حوزه علمیه برادران بوده است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات