۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۶۰۱۰۳۴
هاشمی:

رسانه‌های آمریکا در خدمت مردم نیستند

رسانه‌های آمریکا در خدمت مردم نیستند
خبرنگار شبکه پرس تی وی رسانه‌ها در آمریکا را انحصاری خواند و گفت: رسانه‌ها در آمریکا در خدمت مردم آمریکا نیستند و در راستای منافع مردم فعالیت ندارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مرضیه هاشمی ظهر امروز در نشست تخصصی تأثیر رسانه‌های غرب بر مخاطب، این رسانه‌ها را انحصاری خواند و گفت: رسانه‌ها در آمریکا در راستای منافع اسرائیل و سیاست‌های تل آویو فعالیت می‌کنند و مردم آمریکا توجهی به رسانه‌های این کشور ندارند.

وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم رسانه‌های غرب در ایران تأثیرگذار و برخی هم در داخل کشور تأثیرپذیر از رسانه‌های غربی هستند، افزود: رسانه‌های آمریکا و غرب برای مردم ایران هدف گذاری دارند و به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی در ایران هستند.

هاشمی ادامه داد: حدود ۴۰ سال است آمریکایی‌ها با یک سری فعالیت‌های تخصصی علیه جمهوری اسلامی به دنبال این هستند تا كشور آمريكا انتخاب نخست مردم ایران برای مسافرت به خارج از کشور باشد.

به گفته وی اگر نخبگان ایرانی، کشور آمریکا را برای ادامه فعالیت‌های علمی خود انتخاب می‌کنند برای این است که تصور می کنند در آمریکا بیشتر از سایر کشور‌های دیگر پیشرفت خواهند داشت در حالیکه آن‌ها با جذب نخبگان علمی ایران از آن‌ها علیه ایران استفاده می‌کنند.

خبرنگار پرس تی وی ادامه داد: برای نخبگان ایرانی در داخل کشور دولت هزینه می‌کند، اما آن‌ها زمانی که باید برای کشور خود مفید باشند با مسافرت به آمریکا تمامی هزینه‌هایی که برای تربیت و پرورش آن‌ها در داخل کشور شده است را نابود می‌کنند و پیشرفت‌های علمی آنها به نام آمریکا ثبت و ضبط می‌شود.

هاشمی گفت: اگر نخبگان ایرانی برای ادامه فعالیت علمی به آمریکا می‌روند و موفقیت‌هایی که آن‌ها در ایران کسب کرده اند به نام آمریکا تمام می‌شود همه ما در داخل کشور مقصر هستیم.

وی نقش‌رسانه‌های ایران در اطلاع رسانی به مردم و تنویر افکار عمومی برای دادن امید به مردم حائز اهمیت خواند و عنوان کرد: رسانه در ایران باید بتواند تأثیرگذار بر افکار عمومی باشد تا نقش خود را به خوبی انجام دهد.

به گفته وی، اگر رسانه‌ها در ایران تأثیرگذار باشند و مردم ایران از رویداد‌ها و اخبار داخلی و منطقه و جهان اطلاعات صحیح و کاملی داشته باشند می‌توانند تصمیم درستی بگیرند.

هاشمی آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها در آمریکا را تا زمانی که تأثیر منفی بر سیاست‌های آمریکا نداشته باشد را آزاد خواند و یادآور شد: روزانه شاید تظاهرات زیادی در مخالفت با برخی مسائل داخلی در آمریکا برگزار شود که مردم آمریکا و پلیس آمریکا در مواجهه با این تظاهرات در خیابان‌ها بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: همین تظاهرات اگر در ادامه تبدیل تظاهرات هدفمند شود در انتهای تظاهرات لیدر‌های های آن‌ها دستگیر و زندانی ویا حتی اعدام می‌شوند که می‌توان به جنبش وال استریت اشاره کرد که تا زمانی که هدفمند نبود پلیس ممانعت نکرد، اما همینکه تبدیل به تظاهرات و اعتراضات هدفمند ۹۹ درصدی علیه ۱ درصدی شد و منافع آن‌ها به خطر افتاد جلوگیری کردند.

خبرنگار پرس تی وی گفت: مردم آمریکا در کل مشغول به کار خود هستند و به دنبال کسب اخبار و اطلاعات نیستند و از فرهنگ ایران هیچ اطلاعاتی ندارند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات