۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۰۱۰۵۵

کاردینال واتیکان به اتهام آزار جنسی به 6 سال حبس محکوم شد

کاردینال واتیکان به اتهام آزار جنسی به 6 سال حبس محکوم شد
یک مقام ارشد واتیکان به جرم سوءاستفاده جنسی از نوجوانان در کلیسایی در ملبورن، به شش سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کاردینال «جرج پل» به جرم کودک‌آزاری امروز چهارشنبه به سپری کردن شش سال حبس در استرالیا محکوم شد.

«پتر کید» قاضی دادگاه گفت که پل اصلا ابراز پشیمانی نکرده است. این کاردینال که در زمینه انتخاب پاپ و مسایل مالی واتیکان دست داشته است، دسامبر گذشته به آزار جنسی دو پسر در گروه کر کلیسای سنت پاتریک واقع در شهر ملبورن طی دهه ۱۹۹۰ میلادی محکوم شد.

پل خزانه‌دار کلیسای واتیکان در استرالیا و عالی‌رتبه‌ترین کشیش استرالیایی و عضو کالج کاردینال‌های کلیسای واتیکان  بود این کالج وظایف مهمی از جمله انتخاب پاپ جدید را بر عهده دارد.

کید گفت که دادگاه ملبورن این حکم را در راستای جرایمی که صورت گرفته و نه علیه کلیسای کاتولیک صادر کرده است.

رسوایی‌های اخلاقی در کلیسا‌های کاتولیک دست‌‌کم در یک ‌دهه گذشته همواره خبر‌ساز بوده است. این موضوع به ویژه در کلیساهای آلمان، انتشار رشته اخباری از افشاگری در زمینه سوء استفاده از پسران را به دنبال داشت.. افشای رسوایی‌های اخلاقی در کلیسای کاتولیک و همچنین تبلیغات ضدمذهبی نقش مهمی در افزایش تعداد ترک کنندگان کلیسا داشته است.

چندی پیش هم اعلام شد که طبق تحقیقات دفتر دادستان کل ایالت‌ «ایلینوی» آمریکا، نزدیک به ۷۰۰ نفر از کشیش‌ها در این ایالت به آزار جنسی کودکان متهم شده‌اند.

نتایج اولیه تحقیقاتی که دفتر این دادستان از ماه اوت کلید زده نشان می‌دهد دست‌کم ۶۸۵ کشیش به این جرم متهم شده‌اند./847/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات