۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۰۱۰۸۰

اعلام انزجار روح‌الله خلجی از اقدامات برادرش در پرونده متهمان پتروشیمی

اعلام انزجار روح‌الله خلجی از اقدامات برادرش در پرونده متهمان پتروشیمی
روح‌الله خلجی از اقدامات برادرش در پرونده متهمان پتروشیمی اعلام انزجار کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، در اولین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی، اسامی متهمان و اتهامات آن‌ها اعلام شد و نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را که مشتمل بر ۷۰۰ صفحه بود به طور خلاصه قرائت کرد. اتهام این افراد اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال نامشروع از طریق ارز حاصل از صادرات به حساب‌های شخصی اعلام شده است.

از لابی نفتی با بقایی و احمدی‌نژاد تا شراکت در بزرگترین تخلف تاریخ ایران/ مرجان شیخ‌ الاسلامی کیست؟ + تصاویر

جزئیات این دادگاه که در روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، نشان می‌دهد که متهمان به عنوان مدیران شرکت و خریداران آن‌ها که از خریداران خارجی بودند، پول‌های کلان دریافت می‌کردند و تحت عنوان دور زدن تحریم‌ها، شرکت‌هایی را در خارج تأسیس کرده و مابه‌التفاوت منشأ ارز داخلی را به نفع خود تصاحب می‌کردند.

یکی از نام‌هایی که بعد از جلسه اول دادگاه بر سر زبان‌ها افتاد، «مرجان شیخ الاسلامی آل آقا» بود.

پس از مطرح شدن نام شیخ الاسلامی، فعالان توییتری به بررسی سابقه او در فضای رسانه‌ای پرداختند.

نکته قابل توجه درباره این فرد، اما ازدواج او با مهدی خلجی یکی از فعالان رسانه‌ای خارج نشین و افراد نزدیک به رضا پهلوی است و گفته می‌شود وی همسر چهارم خلجی است. البته اخیراً روح‌الله خلجی برادر مهدی در گفتگویی با سایت ضدانقلاب سحام‌نیوز، با اخبار روزهای اخیر اشاره کرده و نوشت: “این روزها که باز هم مهدی و همسر چهارمش، مرجان شیخ الاسلامی شلوغ کاری کرده‌اند هیچ حرفی برای گفتن ندارم… فقط از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم بابت اینکه اسم من و اسم مهدی در شناسنامه پدر و مادرم درج شده است. بیشتر شبیه یک تراژدی است.”

او البته بعد از افشای اختلاس همسرش عکس‌های خودش با او را پاک کرده است. خلجی که زمانی در لباس یک روحانی در قم زندگی می‌کرد چندی پیش به مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داد تحریم‌ها علیه ایران بیشتر شود. این موضوع نیز از نگاه فعالان توییتری دور نمانده و در برخی توییت‌ها این تقاضا را با فعالیت‌های بازرگانی همسرش مرتبط خوانده شده است.

همچنین مرجان شیخ‌الاسلامی و شوهرش در سال ۲۰۱۴ شرکتی تاسیس کرده‌اند که دو کارمند داشته: مرجان شیخ الاسلامی و مهدی خلجی! عنوان شرکت هم مرکز اندیشه برای هنر و فرهنگ است. نوع این شرکت Limited Liability Company نوشته شده که ظاهراً نوعی شرکت تجاری است.

در این بین باید به ارتباط مسیح علینژاد ضدانقلاب و مدیر کمپین ضدارزشی آزادی‌های یواشکی با مرجان شیخ‌الاسلامی اشاره کرد آنجا که علینژاد در کتاب خاطرات خود به این شخص اشاره کرده که البته هم شیخ‌الاسلامی و هم مهدی خلجی از حرکات ضدانقلابی علینژاد حمایت می‌کنند.

مسیح علی‌نژاد در کتاب خاطرات خود ضمن تجلیل از مرجان شیخ الاسلامی و نام بردن از او با عناوین خوشنام قد بلند و زیبا می‌گوید که شیخ‌الاسلامی به عنوان مسئول گروه پارلمانی روزنامه همبستگی وابسته به حزب همبستگی ایران اسلامی حاضر شده است که وی را زیر بال و پر خود بگیرد و او پس از سه ماه مطلبی در این روزنامه منتشر کرده و توانسته وارد عرصه خبرنگاری شود.

این‌گونه که سابقه او نشان می‌دهد، روابط او محدود به یک طیف خاص سیاسی نبود و به نوعی با نزدیکی به گروه‌های سیاسی، اهداف خود را پیگیری می‌کرد. او تا پیش از دادگاهی شدن با آخرین همسرش، مهدی خلجی، در خانه‌ای دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری در شهر واشنگتن‌دی‌سی زندگی می‌کرد.

«مهدی خلجی» بنا بر اطلاعات موجود در سایت «مؤسسه مطالعات خاورنزدیک واشینگتن» (washington institute) بورسیه سازمان صهیونیستی آیپک در این موسسه است، و به‌ دروغ از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه مانند «بی‌بی‌سی فارسی» به‌عنوان تحلیلگر مسایل سیاسی ایران معرفی می‌شود،جالب این که که خلجی در موسسه ضدایرانی مذکور دارای عنوان رسمی «بورسیه خانواده لیبتزکی» است و ماهانه بیش از ۱۰ هزار دلار دستمزد می‌گیرد تا علیه نظام جمهوری‌اسلامی ایران سخن‌پراکنی کند و دشمنان این مرز و بوم را به حمله نظامی بر علیه کشورش تشویق نماید.

خلجی در زمان گفتگو با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی گفته که برنامه موشکی ایران خطر [تهدید] بالفعل برای جهان است.

وی هم چنین اعلام کرده: ”من موافق نیستم تاکید آمریکا به تحریم محدود شود بلکه از روش‌های دیگر [اقدامات نظامی] هم باید استفاده کرد.”/841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات