۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۱۰۸۱

ارتباط سردبیر BBC با خلجی و همسرش در فساد اقتصادی و تحریم ایران

ارتباط سردبیر BBC با خلجی و همسرش در فساد اقتصادی و تحریم ایران
خلجی در حال حاضر یکی از چهره‎های شناخته‎شده‌ تشویق‌کننده اعمال تحریم علیه ایران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، در روزهای گذشته اخباری از فساد بزرگ در صنعت پتروشیمی که اولین جلسه دادگاه آن برگزار شده بود در رسانه ها منتشر شد. صرفنظر از این که این متهمان همکاری هایی را با دولت برای دور زدن تحریم ها داشته اند ولی ظاهرا یکی از این متهمان نه تنها به بهانه دور زدن تحریم ها منافع مالی کلانی را تصاحب کرده بلکه حتی وجود حاصل از فروش این محصولات را به دولت ایران پس نداده و شواهد هم نشان می‎دهد که این فرد ارتباطاتی عمیق با ضد انقلاب و تئوریسین های تحریم ملت ایران دارد.

«مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا» یکی از متهم ردیف ششم پرونده ۶/۶ میلیارد یورویی پتروشیمی تاکنون متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به این مبلغ و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هفت ‌میلیون ‌و ۶۵ هزار و ۵۲۹ یورو و هشت ‌میلیون‌و۷۱۰هزار و ۳۸۴ دلار شده است و سال ۹۶ از کشور متواری شده و مانند برخی دیگر از اختلالگران اقتصادی به کانادا فراری شده است.

با کنکاش درباره سوابق کاری و فعالیت رسانه‌ای این خانم متهم فراری فساد بزرگ پتروشیمی به موضوعات قابل توجهی می‌رسیم. او مدیرمسئول خبرگزاری میراث فرهنگی و همزمان به‌عنوان دبیر سرویس پارلمانی روزنامه همبستگی مشغول به فعالیت بود. وی پیش‌تر با همکاری برخی از خبرنگاران این خبرگزاری را راه‌اندازی کرد و از زمان اصلاحات تا دوران دولت دهم با دولت‌های مختلف همکاری کرد.

لازم به یاد آوریست که «مسیح علینژاد»، خبرنگار فراری و مدیر کمپین ضد فرهنگی آزادی های یواشکی که حالا به جرگه ضدانقلاب پیوسته و با رضا ربع پهلوی و سلطنت‌طلبان هم‌پیمان شده است در بخشی از کتاب خود با عنوان «باد در موهایش» درباره رابطه‌اش با این زن می‌نویسد:«مرجان شیخ‌الاسلامی، دبیر سیاسی روزنامه همبستگی مرا زیر بال و پر گرفت.»

در این میان، اما یکی دیگر از نکاتی که در زندگی شخصی این متهم اقتصادی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است، نحوه ازدواج و هویت همسر فعلی اوست.

مهدی خلجی از ضدانقلاب‌های خارج از کشور که به‌تازگی نیز خود را به رضا پهلوی نزدیک کرده، همسر مرجان شیخ‌الاسلامی است. او البته بعد از افشای اختلاس همسرش عکس‌های خود با او را پاک کرده، اما نکته جالب دیگری نیز در مورد خود خلجی وجود دارد و آن، اینکه اگرچه این روز‌ها با کت و شلوار و کراوات در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور ظاهر می‌شود، اما زمانی در قم طلبگی می‌کرد و لباس روحانیت بر تن داشت!

وی ازجمله عناصر ضدانقلاب و اصطلاحا براندازان است و همین اواخر نیز به مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داد که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.مهدی خلجی از سال ۲۰۰۵ تاکنون، عضو ارشد مؤسسه سیاستِ خاور نزدیکِ واشنگتن است و مدیریت مرکز فرهنگ و هنر آی‌دیا را به عهده‌دارد. این شرکت به مثابه شعبه ی شرکت مادری بنام IDEA Center for art and Culture فعالیت می کند. هدف از تاسیس این شرکت هم چنانکه در سایتش قید شده، “معرفی روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان ایرانی و غیر غربی به مخاطبان غربی است.

بررسی‎ها نشان می‎دهد مرکز فرهنگ و هنر آی‌دیا ، در سال ۲۰۱۴ توسط مهدی خلجی و مرجان شیخ‌‏الاسلامی راه‎اندازی شده است. خلجی که زمانی طلبه و ساکن قم بوده و اینک به پادوی ربع پهلوی و ضدایرانی‌ترین چهره‌های سیاسی آمریکا تبدیل شده، به همراه همسرش سعی می‌کند همان تجربه شیخ الاسلامی درباره خبرنگاران اصلاح‌طلب را در خارج نیز پیاده کرده و آنها را دور هم جمع کند.

خلجی در حال حاضر یکی از چهره‎های شناخته‎شده‌ تشویق‌کننده اعمال تحریم علیه ایران است. او چندی پیش به مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داد تا تحریم‎ها علیه ایران را با شدت بیشتری دنبال کنند. شیخ‎‍‎الاسلامی نیز در این موضع با همسر خود همراه است. بر اساس شواهد و قرائن موجود مرجان شیخ الاسلامی با مهدی خلجی ازدواجی سازمانی کرده که به او اجازه انتقال اموال دزدی بسیار زیادش از ترکیه به کانادا و آمریکا داده شود. رابطه خلجی و شیخ‌الاسلامی فراتر از ازدواج است و آنان را می‌توان مصداقی از ائتلاف ضدانقلاب حامی تحریم و تروریست اقتصادی دانست که مانند دو لبه یک قیچی علیه ملت ایران عمل می‌کنند.

مرجان شیخ الاسلامی هم بعد از طلاق از همسر اولش با فردی بنام غلامحسین خواجه علی ازدواج میکند، این فرد همان دزد معروف دکل نفتی و مدیر عامل سابق شرکت سپانیر (طرف قرارداد سپاه) و عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران بوده، بعدا از خواجه علی هم جدا میشود و اما سرمایه ی هنگفتی را با همکاری خود خواجه علی از ایران خارج و به ترکیه و کانادا منتقل می کند.

در مورد خانه های چند میلیون دلاری شیخ الاسلامی و خلجی هم موضوع بصورت کلی اینست که املاک خریداری شده توسط شیخ الاسلامی در کانادا و امریکا بنظر خیلی بیش از ٱن است که بنظر میرسید، سال ۲۰۱۴ خانم شیخ الاسلامی بعد از ازدواج با خلجی شرکت املاک “جرج تاون” را در واشنگتن تاسیس می کند (هدف از تاسیس این شرکت، ثبت سند املاکِ بتازگی خریداری شده بنام این شرکت بوده تا از این طریق بتوانند قانون را دور زده و اطلاعات املاک خریداری شده را از رصد عموم پنهان کنند).

همچنین در ردیابی ارتباطات چند لایه این طیف حامی تحریم که در لوای خبرنگاری و فعالیت رسانه ای در خارج کشور زمینه چینی برای تحریم های بیشتر را سازماندهی می کنند به عنصری دیگر د اروپا می رسیم. جمشید برزگز مدیر فعلی شبکه دویچوله فارسی در آلمان که یکی از سردبیر های سابق بی بی سی فارسی بوده.

جمشید برزگر و همسرش (کیانوش فرید اراکی) در شرکتی بنام MEDIA AID FOUNDATION با مهدی خلجی شریک بوده اند، این شرکت نقشی جدی در جذب خبرنگاران و فعالان سیاسی در داخل و خارج و حمایت مالی از ٱنها و وصل کردن شان به چند رسانه و سازمان ضدایرانی داشته، در موردی دیگر، برای یک نمونه همسر جمشید برزگر یعنی فرید اراکی دبیر تحریریه ی رسانه ای شده که صاحب امتیازش “مرکز فرهنگ و هنر ایده” به مالکیت مرجان شیخ الاسلامی و مهدی خلجی ست.

هم اکنون برخی از هم وطنان خارج کشور تصمیم دارند که ضمن تماس با روزنامه نگاران و رسانه های موثر ٱلمانی و طرح موضوع با ٱنها و اعتراض به مسوولین دویچه وله درخواست برکناری جمشید برزگر کنند زیرا چنین اقداماتی در خارج کشور از مجازات های سنگین برخودار است و از آنجایی که آلمان هم از کشور های تحریم کننده ایران است بنابراین جرم برزگر و همسرش برای دور زدن تحریم ایران و همکاری در فساد اقتصادی می تواند برای این دو زوج بسیار گران تمام شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات