۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۰۱۰۸۳
استاد حوزه علمیه:

جوانان حلال مشکلات امروز کشور هستند

جوانان حلال مشکلات امروز کشور هستند
حجت الاسلام موسیوند گفت: اگر نیروی انسانی جوان با آن تلاش و قدرت کافی وارد عرصه های مختلف کشور شود همه مشکلات کشور حل خواهد شد.

حجت الاسلام عباس موسیوند از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، بیانیه گام دوم انقلاب را نقطه عطف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: با مطالعه این بیانیه دو نکته بسیار حائز اهمیت است که در واقع بقیه مسایل حول محور آن خواهد بود.

وی ادامه داد: نکته اول زنده نگه داشتن امید به آینده در جوانان و مردم و داشتن نگاه امیدوارانه به آینده جامعه است و نکته بعدی نیز اتکا و توجه به نیروهای جوان داخل کشور است.

حجت الاسلام موسیوند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه بارها جوانان را مورد خطاب قرار داده اند یادآور شد: اگر نیروی انسانی جوان با آن تلاش و قدرت کافی وارد عرصه های مختلف کشور شود همه مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: توجه به نسل جوان همت مسؤولان را طلب می کند که این بستر را فراهم کنند تا جوانان در پست های مختلف حضور پیدا کنند و از ظرفیت های جوانان استفاده شود.

این استاد حوزه یادآور شد: عمر مدیریتی افراد محدود است بنابراین مسؤولانی که سن و سالی از آنها گذشته است باید جای خود را به جوانان بدهند.

وی نقش جوانان در آینده انقلاب را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: جوانان ما خودشان را باید برای آینده و ایفای نقش های مختلف آماده کنند و هم در بعد معنوی و هم علمی با تمام توان در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

حجت الاسلام موسیوند تصریح کرد: یکی از نقاط قوت جوانان، انگیزه و توان آن ها است چرا که در هر موضوعی اگر مدیری به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه نکرد این جوانان هستند که باید به صورت آتش به اختیار در چارچوب قانون اساسی عمل کنند و فرمایشات رهبری را جامه عمل بپوشانند.

وی وظیفه حوزه های علمیه در قبال این بیانیه را بسیار حساس خواند و خاطرنشان کرد: حوزه در دو بعد می تواند به ایفای نقش بپردازد یکی آن که با شفاف سازی و بیان ساده بیانیه برای مردم به تبیین آن بپردازد و آن را به گفت و گویی در جامعه تبدیل کند.

این استاد حوزه ادامه داد: دیگر وظیفه ای که حوزه بر عهده دارد آن است که باید در درجه اول این بیانیه تاریخی را مورد مطالعه قرار دهند و سپس مواردی را که در حیطه وظایف حوزه است را در جامعه پیاده کنند.

وی یادآور شد: درست است که آینده نظام متکی به علم خواهد بود اما نباید از موضوع سبک زندگی اسلامی که حضرت آقا در این بیانیه تاکید داشتند غفلت ورزید و به ویژه حوزه های علمیه باید با نقش آفرینی خود خلأهای موجود را پر کنند و ایده پردازی در جامعه را فراموش نکنند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات