۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۱۰۹۱
رحیم پور ازغدی:

حکومت باید زمینه ترویج اخلاق و معنویت را در جامعه فراهم کند

حکومت باید زمینه ترویج اخلاق و معنویت را در جامعه فراهم کند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حکومت باید اخلاقی باشد و زمینه ترویج اخلاق و معنویت را در جامعه فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه تربیت مدرس قرآنی مشهد به بند دوم بیانیه رهبری در مورد گام دوم انقلاب در مورد معنویت و اخلاق اشاره کرد.

وی با بیان این که به اندازه امروز پمپاژ ضد اخلاق و‌ معنویت در ایران سابقه نداشته است، گفت: در جامعه امروز با گسترش رسانه، امکانات نشر فساد توسعه یافته اما در چنین شرایطی جوانان مومن اخلاقی داریم که با ارزش است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به رشد معنویت و اخلاق در جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل از انقلاب، ابراز کرد: امروز برخی به دلیل تحلیل نادرست و تبلیغات گسترده دشمن وضعیت معنویت و اخلاق را بحرانی می دانند در حالی که اگر نسبت به قله معنویت و اهل بیت(ع) بسنجیم این تحلیل درست است اما نسبت به قبل انقلاب و جوامع دیگر ما دارای معنویت و اخلاق بیشتری هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ممانعت از حجاب در کشوهای غربی را خلاف مبانی لائیک بیان و اظهار کرد: اگر جامعه غربی حجاب را مسأله شخصی بیان می کند پس چرا آن را ممنوع می کند که این خلاف مبانی خود آن ها است در حالی که مبارزه با بی حجابی از مبانی اسلامی ما است و ما مطابق با مبانی خود عمل می کنیم.

وی افزود: برخی باحجاب کشورهای دیگر را با بی حجاب ما مقایسه می کنند و اظهار به بی حجابی در کشور می کنند که این مقایسه اشتباهی است و باید با حجاب آن ها را با باحجاب ما و بی حجاب آن را با بی حجاب ما مقایسه کنند و آنگاه اظهار نظر کنند که در این صورت مقایسه درست است.

رحیم پور ازغدی ابراز کرد: در هیچ جای دنیا مسأله عفاف و حجاب مانند ملت ایران قوی نیست اگر چه مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که معنویت و اخلاق به فعالیت های فردی و‌ اجتماعی جهت می دهد، خاطرنشان کرد: بخشی از اخلاق مانند اخلاص، توکل و ایثار شخصی است که باید در خانواده ها با تعلیم و تربیت و الگو سازی نهادینه شود و بخشی دیگر مانند گذشت، شجاعت و کمک به نیازمندان اجتماعی است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در کنار همه پیشرفت ها نهضت اخلاق و معنویت ایجاد کرد، ابراز کرد: انقلاب در زمانی اتفاق افتاد که بی اخلاقی مدرنیته بود اما امروز ارزش ها تغییر کرده است و اخلاق و معنویت ارزش است.

رحیم پور ازغدی با بیان این که معنویت و اخلاق حکومتی نیست اما حکومت باید اخلاقی عمل کند، گفت: حکومت با قدرت نمی تواند جامعه را اخلاقی کند بلکه باید خود حکومت اخلاقی باشد، زمینه را برای ترویج اخلاق و معنویت فراهم کند و با کانون های ضد معنویت مبارزه معقول و اخلاقی داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بخشی از اخلاق را باید با قانون در جامعه حاکم کرد چون به حقوق مردم مربوط می شود و توطئه علیه امنیت جامعه رخ می دهد مانند برهنه وارد شدن در جامعه که حریم عمومی است.

وی معنویت و اخلاق را موجب برکات زیادی دانست و ابراز کرد: گاهی معنویت مشکلات مادی را جبران می کند اما مادیات نمی تواند مشکلات معنوی را حل کند بنابراین باید برای معنویت سرمایه گذاری هم مادی و هم برنامه ریزی شود که بدون دولت صالح نمی شود شیب جامعه را به سمت معنویت برد.

رحیم پور ازغدی اظهار کرد: معنوی بودن جامعه بدون آگاهی و آزادی امکان ندارد و هر جا آزادی یا آگاهی نباشد، تربیت وجود ندارد و رشد معنوی نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ایمان و‌ اخلاق به زور به وجود نمی آید و ملحدان نمی توانند تغییرات به وجود آورند این معنویات است که تغییرات ایجاد می کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات