۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۱۱۲۸
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه نظام اسلامی است

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه نظام اسلامی است
حجت الاسلام پورمحمدی گفت: رهبر معظم انقلاب در آستانه عبور از چهل سالگی انقلاب منشور و بیانیه حرکت در گام دوم انقلاب را به عنوان نقشه راه بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و وزیر سابق دادگستری کشور صبح امروز در گردهمایی منطقه‌ای طلاب و روحانیون خراسان جنوبی اظهار داشت: 40 سال از انقلاب اسلامی به کوری چشم دشمنان گذشته و دشمنان از روز اول برای انقلاب تاریخ تعیین کردند که در چه روزی نابود می‌شود.

وی گفت: دستاورد مهم انقلاب اسلامی این است که با وجود میل و خواسته‌های دشمنان و فتنه‌های پیاپی آن‌ها، ما هستیم؛ بسیاری از جنایت دشمنان علیه ایران اسلامی پنهان و برخی از جنایت‌ها آشکار بوده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: سنت الهی و عنایت خداوند بر این بوده که حق وجود داشته باشد و باطل از بین برود و به لطف الهی نظام اسلامی 40 سال با اقتدار به زندگی خود ادامه داده و با سرافرازی به راه خود ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در آستانه عبور از چهل سالگی انقلاب منشور و بیانیه حرکت در گام دوم انقلاب را به عنوان نقشه راه بیان کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه اشاره مختصری کردند که قبل از انقلاب وضعیت چه بوده و امروز چه است؛ دشمنان با القائاتی که ارائه می‌کنند می‌خواهند دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی را خدشه دار و مخدوش جلوه دهند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردها و تحولات عظیمی داشته و ما نیز در متن تحولات قرار داریم، خاطرنشان کرد: بخش جمعیت و اقتصاد سازمان ملل گزارشی ارائه داده مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته موفق‌ترین کشور در کاهش سطح فقر در جامعه‌اش بوده است و سطح فقر این کشور از 6.5 درصد به کمتر از 2.5 درصد رسیده است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه رسالت روحانیان تبلیغ و ترویج دین است، اظهار کرد: همچنین سازمان ملل در ادامه گفته است انقلاب اسلامی در 30 سال گذشته در توسعه انسانی اولین کشور جهان است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت لجام گسیخته می‌تازد و فضا را بسیار سخت کرده است، افزود: اما آنچه تحول اتفاق افتاده و ایجاد شده را نباید کم بدانیم و آن فطرت و طبع درون اکثریت جامعه ما فطرت سالم و دین باورانه است.

وزیر سابق دادگستری کشور با بیان اینکه بانوان در انقلاب اسلامی همپای مردان در سرنوشت و انتخاب‌ها و ادامه راه انقلاب تاثیرگذار بودند، گفت: مراسم معنوی اعتکاف یکی از رویش‌های معنوی در انقلاب است و اعتکاف بالاترین مراسم دینی در انقلاب اسلامی شمرده می‌شود.

حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: تعداد بانوان در حوزه‌های علمیه قبل از انقلاب یک هزار نفر بودند اما امروز تعداد 60 هزار طلبه خواهر در کشور وجود دارد که فارغ التحصیل سطح یک حوزه هستند و نزدیک به این تعداد نیز در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بانوان در علم دین و کانون تربیتی خواهران مشارکت فعالی دارند، عنوان کرد: دنیا از قدرت انقلاب اسلامی در تعجب است و رژیم صهیونیستی، آمریکا، اروپایی‌ها و عوامل دست نشانده آن‌ها در منطقه از این قدرت سراسیمه و نگران هستند و قدرت شعار به پشتوانه عملی است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: سفر رییس جمهور به عراق نشان از قدرت انقلاب اسلامی ایران دارد و دشمنان نیز از این موضوع عصبانی هستند؛ دشمنان به دنبال کوچکترین بهانه برای درگیری و اختلاف در کشورها هستند.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: رییس جمهور به دلیل نوع مذاکره و دستاوردها در عراق تکریم نمی‌شود بلکه قدرت ملت ایران و سرداران این توانایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: رییس جمهور در سفر به عراق تکریم شد اما رییس جمهور آمریکا شبانه و مخفی به عراق رفت و تحقیر شد و استکبار جهانی تحمل تحقیر شدن ندارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: استکبار جهانی احساس بی نیازی می‌کند و سر به طغیان گذاشته بنابراین طبیعی است که تحقیر را تحمل نکنند و نقش انقلاب اسلامی را نادیده بگیرند.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در برخی از رشته‌های نوپدید و تکنولوژی‌ها مراتب عالی را به دست آورده و جمهوری اسلامی در نانو تکنولوژی رتبه چهارم در جهان را دارد.

وی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی کم نیست و احساس قدرت ساختگی و توهمی نیست هرچند خطاهای کوچک و بزرگ در انقلاب وجود داشته است و ما باید این خطاها را جبران کنیم و پیام گام دوم پیام تحول جهشی برای جبران خطاها و ضعف‌ها است.

وزیر سابق دادگستری کشور افزود: روحانیان باید نسبت به اخلاق مردم احساس مسؤولیت کنند و روحانیان رسالت تبلیغ و تحکیم دین و رشد دینی و رشد اخلاق را دارند.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: مردم در هر جایی که صداقت دیدند انقلاب اسلامی را همراهی کردند و خوشبختانه گام‌های خوبی تاکنون برداشته شده است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات