۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۰۱۱۳۱
معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب:

جامعه اسلامی با باورمندی به گشایش و نصرت الهی رو به جلو قدم بر می دارد

جامعه اسلامی با باورمندی به گشایش و نصرت الهی رو به جلو قدم بر می دارد
فضائلی گفت: جامعه اسلامی با باورمندی به گشایش و نصرت الهی و امیدواری به امت اسلامی، بدون ذره ای تزلزل ایستاده است و رو به جلو قدم بر می دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی فضائلی، معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در آیین اختتامیه و دهمین نشست از سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» که با موضوع «بررسی ابعاد گفتمان های انقلاب اسلامی» در مشهد برگزار شد، گفت: بخش قابل توجهی از ویژگی‌های شخصیتی رهبر معظم انقلاب، با توجه به ارجاعات قرآنی و احادیث ائمه اطهار(ع) و تحلیل ایشان بر این منابع، قابل فهم است.

فضائلی، بازتعریف برخی از داستان‌های قرآنی از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدارهای عمومی با مردم و مسؤولان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: از داستان هایی که شخص ایشان، مکرر به آن استناد می‌کنند، داستان خروج حضرت موسی (ع) و یارانش به قصد حفظ جان از شهر است. این داستان به وضعیت کنونی جامعه اسلامی بسیار شبیه است، جامعه ای که با برخی مشکلات و دشمنان قسم خورده و کینه توز روبه رو است.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی مقام معظم رهبری، باورمندی ایشان نسبت به اسلام، تعالیم اسلامی و وعده های الهی است. در یک جایگاهی که یک رهبر الهی قرار دارد، باور مندی به این وعده ها تعیین کننده است.

این کارشناس رسانه گفت: امیدی که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مطرح می کنند، بدون پشتوانه نیست، زیرا اگر کسی وعده ها و نصرت الهی را باور دارد، دچار یاس و ناامیدی نخواهد شد.

فضائلی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است و لازم است آحاد مردم با مفاد و محتوای این بیانیه آشنایی پیدا کنند و حداقل یک بار آن را مطالعه کنند، هم نخبگان و مسئولان کشور این بیانیه را مطالعه کنند و هم در جهت تبیین، اجرا و تحقق آن تلاش کنند.

وی یکی دیگر از ویژگی های رهبر معظم انقلاب را ایمان به مردم بیان کرد و گفت: ایشان به عنوان رهبر جامعه، مردم را ایستاده پای انقلاب می داند و می بیند و به امت اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه های انقلاب که رکن بقای این نظام است، ایمان قلبی دارد.

فضائلی در ادامه به معرفی امام خمینی(ره) در کلام شهید مطهری پرداخت و بیان داشت: علامه مرتضی مطهری می گوید که من امام(ره) را شخصی با ایمان به هدف، راه، مردم و پروردگار خود دیدم حال از آنجایی که رهبر معظم انقلاب را شاگرد مکتب امام راحل(ره) می دانیم، این ویژگی ها در شخص ایشان هم متبلور است.

وی ارکان عقلانیت انقلابی را آرمان خواهی و واقع بینی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب با صداقتی مثال زدنی با امت خود تعامل دارد و این مهم در دیدارها و رفتار ایشان مشهود است.
این فعال سیاسی به تبیین تعدادی از گفتمان های رهبر معظم انقلاب همچون گفتمان پیشرفت، گفتمان نرم افزاری، گفتمان اقتصاد مقاومتی و.. پرداخت و افزود: در اندیشه رهبر معظم انقلاب، گفتمانی به تکامل خواهد رسید که در یک زمان مشخص، تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.

وی در پایان از انتشار جدیدترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی، «خون دلی که لعل شد» با محتوای ترجمه زندگینامه رهبر معظم انقلاب که به قلم ایشان به عربی نگاشته شده بود، خبر داد.

خاطرنشان می‌شود، سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، نمایندگی مشهد با حضور اساتیدی همچون، صفار هرندی، فواد ایزدی، حجت الاسلام پناهیان، حجت الله عبدالملکی، عادل پیغامی، احسان خاندوزی، کمیل خجسته، مصطفی غفاری و.. ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان در زمستان امسال و در مشهد مقدس برگزار شد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات