۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۰۱۱۵۴

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی
تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی حوزویان، برگزاری کارگاه «تلبس» برای طلاب شهرستانی و عضویت امام جمعه تبریز در طرح «همیار طبیعت» مهم‌ترین اخبار حوزوی استان آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سومین مرحله آیین تجلیل از فرزندان و دانش‌آموزان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی از سوی مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان‌شرقی و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این آیین جمعی از فرزندان طلاب و روحانیون که در تحصیل علم ممتاز و موفق بوده‌اند، با حضور خانواده‌ها در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تقدیر قرار گرفتند.

برگزاری کارگاه‌های مهارت سفال‌گری و نجوم برای ممتازین تحصیلی و آموزش مهارت امداد و نجات برای والدین آنان، بخش‌های دیگری از این مراسم بودند.

گفتنی است، مراسم تجلیل از فرزندان محصل ممتاز و برتر حوزویان آذربایجان‌شرقی پیش از این در دو مرحله به همت مرکز خدمات حوزه آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

طلاب آذربایجان‌شرقی در کارگاه «تلبس» شرکت می کنند

۱۴۵ نفر از طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی که مصاحبه تلبس را با موفقیت گذرانده‌اند، امروز در کارگاه آموزشی «تلبس» شرکت کردند

این کارگاه آموزشی یکروزه با حضور ۱۴۵ نفر از طلاب مدارس علمیه تبریز، مراغه، مرند، اهر و شبستر که مصاحبه تلبس را با موفقیت گذرانده‌اند، برگزار می‌شود.

«احکام مبتلابه»، «روش بیان احکام» و «لباس روحانیت، اقتضاءها و آسیب‌ها» از جمله مواردی است که در این کارگاه مورد طرح و ارائه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه تبریز «همیار طبیعت» شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در جمع اعضای شورای حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای تبیین وظایف همگانی در برابر حفاظت از خلقت موزون و حکمت آمیز طبیعت خداوندی است، گفت: گیاهان و درختان بخشی از نظام حکمت آمیز خلقت است که شادابی جوامع انسانی به آن وابستگی کامل دارد.

گفتنی است، در این دیدار کارت همیار افتخاری طبیعت به نماینده ولی فقیه در استان اهدا شد و حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به مناسبت هفته منابع طبیعی یک اصله نهال در محوطه بیت امام جمعه تبریز کاشت./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات