۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۰۱۱۶۱

انتقاد حجت الاسلام والمسلمین شعبانی از تمرکز جامعه نخبگانی حوزه در قم

انتقاد حجت الاسلام والمسلمین شعبانی از تمرکز جامعه نخبگانی حوزه در قم
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: متأسفانه علی‌رغم نیاز کشور به نخبگان حوزوی و نقش‌آفرینی ایشان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، شاهد حضور حداکثری طلاب در استان قم هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات با حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تشکر از فعالیت‌های مرکز خدمات در تکریم جامعه نخبگانی حوزه گفت: حمایت و توجه عاطفی از جامعه نخبگانی و خانواده ایشان نیز مورد توجه مرکز خدمات قرار گیرد.

وی خواستار بهره‌مندی از ظرفیت عظیم طلاب در حوزه‌های علمیه شد و گفت: شناسایی دقیق طلاب و نخبگان و توجه و حمایت از آنها از سوی مراکز حوزوی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت حوزه در عرصه‌های مختلف و موردنیاز جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تبیین نیازهای اساسی جامعه هدف، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه نخبگانی، بهره‌مندی از ظرفیت ایشان است که با شناسایی نیازهای جامعه و حاکمیت و معرفی جامعه نخبگانی به این نهادها می‌توان از دغدغه‌های جامعه نیز کاست و شاهد حضور مؤثر و ملموس روحانیت در جامعه باشیم.

وی با انتقاد از تمرکز جامعه نخبگانی حوزه در استان قم تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم نیاز کشور به نخبگان حوزوی و نقش‌آفرینی ایشان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، شاهد حضور حداکثری طلاب در استان قم هستیم که این مشکل، با تعامل مرکز مدیریت، مرکز خدمات و ائمه جمعه در استان‌ها و زمینه‌سازی حضور گسترده و حمایت از نخبگان جوان قابل‌رفع است.

این استاد حوزه در پایان ضمن توصیه برای حمایت از جامعه نخبگانی، گفت: نباید از توجه به دیگر طلاب نیز غافل شد.

در ابتدای این دیدار سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات با تبیین طرح ارتقای هدفمندی خدمات و ارائه گزارشی از رسالت و برنامه‌های مرکز خدمات، عنوان کرد: مرکز خدمات به‌عنوان یک‌نهاد حوزوی و حمایتگر، مأموریت دوم خود در افق 1404 را حمایت از جامعه نخبگانی حوزه می‌داند و برای تحقق این مهم، دفتر حمایت از جامعه نخبگانی شکل گرفته است. این دفتر به دنبال افزایش، تسهیل، اولویت دادن یا تأسیس خدمات جدید متناسب با حوزه مأموریتی مرکز و نیاز جامعه نخبگانی است.

وی با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در امر شناسایی، توجه و حمایت از جامعه نخبگانی که از دغدغه‌های مهم معظم له است، افزود: هرچند این مهم در حوزه با تأخیر انجام شد، ولی فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت، مطلوب بوده است.

سرپرست دفتر جامعه نخبگانی با ارائه آماری از خدمات صورت گرفته مرکز خدمات در امر حمایت از جامعه نخبگانی گفت: دفتر حمایت از نخبگان مرکز خدمات سعی داشته خدمات شایسته‌ای به جامعه هدف ارائه کند که می‌توان به خدماتی همچون، دیدار و تکریم 400 نفر از جامعه نخبگان حوزه در سراسر کشور، برگزاری 10 اردوی سیاحتی و زیارتی به نقاط مختلف کشور و ارائه خدمات بیمه و ... اشاره کرد./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات