۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۰۱۱۹۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دنیاطلبی مهم ترین آسیب پیش روی روحانیت است

دنیاطلبی مهم ترین آسیب پیش روی روحانیت است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیاطلبی مهم ترین آسیبی است که روحانیت را تهدید می کند، گفت: زهد، تقوا و ساده زیستی همواره مهم ترین شاخصه روحانیت بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست مبلغان دینی شهرستان نکا با اشاره به اهمیت کار تبلیغ در جامعه اسلامی گفت: این رسالتی که امروز علما و روحانیان عهده دار هستند از صدر اسلام وظیفه پیامبران و انبیای الهی بوده است.
 
وی با بیان این که مهم‌ترین وظیفه و رسالت روحانیت در طول تاریخ تبلیغ دین در جامعه بوده است، افزود: روحانیت در هر سطوح علمی که باشد هیچ گاه نباید رسالت واقعی خود یعنی تبلیغ را فراموش کند.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مراجع تقلید و علمای بزرگ با وجود جایگاهی که دارند همچنان به رسالت حقیقی خود یعنی تبلیغ دین پایبند هستند، بیان داشت: علما در طول تاریخ با هجرت به مناطق مختلف به وظیفه تبلیغی خود عمل می‌کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هجرت طلاب و روحانیان به مناطق دور افتاده و محروم و انجام کار‌های تبلیغی مجاهدت بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره بدون هیچ چشم داشتی و در اوج اخلاص عمل به وظیفه کرده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره در کنار مردم و مدافع حقوق به حق آن‌ها بوده است، بیان داشت: علما و روحانیان در چهار دهه اخیر مهم‌ترین ملجأ و پناهگاه عموم طبقات مردم بوده اند و همین پیوند عمیق موجب رشد و تعالی جامعه اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که تلاش و از خودگذشتگی روحانیت در دفاع از دین بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: این قشر اثرگذار جامعه حتی در این مسیر حساس جان خود را نیز تقدیم دین و انقلاب کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شرایط جامعه و وضعیت جهان رسالت و وظیفه روحانیت را نسبت به گذشته سنگین‌تر کرده است، بیان داشت: روحانیت به عنوان هادیان جامعه اسلامی باید احکام و مبانی دینی را به شیوه‌ای اثرگذار برای مردم تبیین و تشریح کنند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیاطلبی مهم ترین آسیبی است که روحانیت را تهدید می کند، گفت: زهد، تقوا و ساده زیستی همواره مهم ترین شاخصه روحانیت بوده است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات