۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۰۱۱۹۶
وزیر صنعت و معدن در دیدار مراجع:

تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور را از نفت بی نیاز می کند

تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور را از نفت بی نیاز می کند
وزیر صمت با بیان اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: با تکیه بر توان داخلی در عرصه های مختلف مانند معدن می توانیم کشور را بدون اتکا به نفت اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در دیدار مراجع تقلید با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور و جمعی از وزرا به کشور عراق گفت: خوشبختانه سفر خوبی بود و مذاکرات خوبی با مسؤولان عراقی صورت گرفت.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور افزود: ما با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم و دشمن حوزه تولید و صنعت را مورد هجمه جدی قرار داده است، برای مقابله با هجمه های دشمن ستاد مقابله با تحریم، اقتصادی مقاومتی و تسهیل و رونق تولید در وزارتخانه راه اندازی شد و درباره ساز و کارها بررسی های لازم صورت گرفت.

رحمانی با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند حفظ وضع موجود تولید، کارخانه ها و اشتغال جهاد است، اظهار داشت: با حضور در همه استان ها برنامه های مقابله با توطئه های دشمن را تشریح و تأکید کردیم که نباید اجازه داده شود که تولید و کارخانه ها با شکست مواجه شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال 97 مردم و تولیدکنندگان همراهی خوبی داشتند و مسؤولان مربوطه با روحیه بسیجی و جهادی پای کار آمدند، تلاش ما این است که اجازه ندهیم کارخانه ها تعطیل شوند و در سال جاری هزار و 800 کارخانه که قبلا تعطیل شده بود را احیا کردیم.

وزیر صمت با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای سال آینده ابراز داشت: سعی داریم در ضمن حمایت از تولید و کالای ایرانی با دسیسه های دشمنان مقابله کنیم، مردم باید کالا و تولید ایرانی را بیشتر جدی بگیرند و حمایت کنند چرا که با رونق کارخانه ها دشمن شکست می خورد.

وی عنوان کرد: در سال 98 برنامه جدی برای حوزه معدن تدوین کردیم چرا که به فرموده رهبر انقلاب معدن می تواند جایگزین نفت شود؛ ازاین رو معادن باید فعال سازی شوند تا مردم از ظرفیت های آن بهره مند باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: سعی داریم که سال آینده انقلابی در زمینه معادن انجام شود تا با تکمیل زنجیره ها بتوانیم در عرصه اقتصادی و معدنی فعالیت بیشتری داشته باشیم و آثار آن در جامعه مشاهده شود، مردم نیز در این عرصه می توانند اثرگذاری ویژه ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: با تکیه بر توان داخلی در عرصه های مختلف مانند معدن می توانیم کشور را بدون اتکا به نفت اداره کنیم، امسال جلوی واردات بی رویه پوشاک گرفته شد و خوشبختانه بیشتر از پوشاک تولید داخلی استفاده می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع و همراهی مردم می توانیم مانند جریان تروریست ها دشمن را در عرصه اقتصادی شکست دهیم.

محمد قمین
ارسال نظرات