۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۰۱۲۰۱
حجت الاسلام صالحی تأکید کرد؛

ضرورت اهمیت تبیین مسأله انصاف از سوی روحانیت در آستانه سال نو

ضرورت اهمیت تبیین مسأله انصاف از سوی روحانیت در آستانه سال نو
حجت الاسلام صالحی گفت: مبلغان دینی و روحانیان در منابر و خطابه‌های این روز‌های خود بیشتر در خصوص انصاف و رعایت حال یکدیگر در آستانه عید نوروز سخن بگویند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی امروز در نشست جمعی از روحانیان و اساتید مدارس علمیه ساری با تبریک ایام ماه رجب بر ضرورت بهره گیری مناسب از لحظه‌های معنوی این ماه پر فیض و برکت تأکید کرد.
 
وی با بیان این که بندگان خداوند متعال به چنین روز‌هایی نیازمند هستند و نباید به راحتی این لحظات را از دست دهیم، افزود: خداوند در چنین ایامی در‌های رحمت خود را به روی بندگانش گشوده تا بهره لازم را ببرند.
 
حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که ماه‌ها رجب و شعبان، فرصتی برای بازگشت به خویشتن است، خاطرنشان کرد: سعی کنیم در این فرصت‌های محدود به خویشتن خویش بازگردیم و درون خود را از برخی ناپاکی‌ها صیقل دهیم.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که روحانیت باید در عمل به مفاهیم و احکام دینی نسبت به سایر اقشار جامعه پیشگام باشد، بیان داشت: علمای دین همواره نگاه ویژه‌ای به این ایام پرفیض و برکت داشتند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روحانیت به دلیل جایگاه و نفوذ کلامی که در جامعه دارد نقش بسیار محوری و مؤثری در رشد دینی و فرهنگی جامعه اسلامی می‌تواند ایفا کند، خاطرنشان کرد: روحانیت در کنار بیان آموزه‌های دینی، ترویج آموزه‌های اخلاقی را نیز برای عموم مردم تبیین کند.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امروز شرایط جامعه به دلیل وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که همه ما باید نسبت به همنوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: همراهی مردم و مسؤولان در این وضعیت سخت باید باید بیش از هر زمان دیگری باشد تا بتوانیم از شرایط فعلی عبور کنیم.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با بیان این که در آستانه عید نوروز رعایت انصاف از سوی همه واجب است، خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که خدای ناکرده در چنین شرایط سختی حق کسی ضایع شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی و روحانیان در منابر و خطابه‌های این روز‌های خود بیشتر در خصوص انصاف و رعایت حال یکدیگر در آستانه عید نوروز سخن بگویند، بیان داشت: باید همگان را در این روز‌ها به عمل به رعایت انصاف و پرهیز از گران فروشی و احتکار نصیحت کنیم./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات