۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۰۱۲۰۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تحلیل فلج کننده بدتر از تحریم فلج کننده است

تحلیل فلج کننده بدتر از تحریم فلج کننده است
جلیلی با تأکید بر هوشیاری در برابر تحلیل های غلظ گفت: تحلیل فلج کننده بدتر از تحریم فلج کننده است و وقتی می توانیم در مسیر صحیح حرکت کنیم که تحلیل درست داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه همگان را توجه به پیشرفت و رسیدن به قله ها می کنند از این رو باید ببینیم هر کسی چه وظیفه ای در قبال این بیانیه دارد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی هیچگاه به حداقل ها اکتفا نمی کند، ابراز کرد: جمهوری اسلامی در کنار نقش و وظیفه مسؤولان توانایی های مردمی را هیچگاه فراموش نمی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نمونه بارز این مسأله حضور مردم در دفاع مقدس بود که اگر موفقیتی به دست آمد به خاطر حضور مردم بود.

جلیلی با تأکید بر این که امر به معروف باید همگانی باشد، افزود: مردم باید در همه بخش ها احساس وظیفه کنند و هرچند قیام به قسط وظیفه مسؤولان قوه قضائیه است اما مردم هم در این زمینه نقش مهمی دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به جایگاه والای نماز جمعه، بیان کرد: مردم باید در این پایگاه حرف های صادقانه و انقلابی بشنوند؛ وقتی نماز جمعه در گذشته و حال مورد حمله دشمن قرار می گیرد به این خاطر است که به مردم بصیرت و آگاهی می دهد.

وی با بیان این که امروز رسانه های دشمن تحلیل های غلط ارائه می دهند و یکی از فضاهایی که به ما تحلیل صحیح ارائه می دهد نماز جمعه است، افزود: تحلیل فلج کننده بدتر از تحریم فلج کننده است و وقتی می توانیم در مسیر صحیح حرکت کنیم که تحلیل درست داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار داد و گفت: امروز برخی مشکلات اقصادی را به گردن تحریم ها می اندازند و از نقش داخلی آن سخنی نمی گویند اما به واقع کارشناسان 80 درصد مشکلات اقتصادی را داخلی می دانند و قطعا بحث سوء مدیریت ها در این زمینه مؤثر است.

جلیلی با بیان این که به گفته آژانس بین المللی ایران 14 مرتبه به تعهداتش عمل کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود همه اقدامات ما اما دیدیم که آمریکا از برجام خارج شد و اروپا هم نه تنها اقدامی انجام نداده بلکه خروج آمریکا را هم محکوم نکرده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اتکا به توانمدی های داخلی را راه مقابله با تحریم ها دانست و گفت: نخستین تحریم دشمن در زمینه دفاعی بود اما ما با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان در این زمینه به پیشرفت رسیدیم تا جایی که هجده روز برای مذاکره آمدند تا فعالیت های هسته ای ما را تعطیل کنند.

وی ساخت پالایشگاه ها را در اوج تحریم از دیگر دستاوردهای نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: امروز می توانیم با ساخت پترو پالایشگاه نه تنها از فروش نفت بی نیاز شویم بلکه با تبدیل آن به فرآورده می توانیم شغل ایجاد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این صورت تنگه هرمز را به شکل اقتصادی و نه نظامی می توانیم ببندیم و با جلوگیری از خروج نفت حتی می توانیم نفت منطقه را نیز خریداری کنیم.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات