۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۱۲۱۰
امام جمعه موقت کاشان:

بیانیه گام دوم انقلاب در متون درسی حوزه قرار داده شود

بیانیه گام دوم انقلاب در متون درسی حوزه قرار داده شود
امام جمعه موقت کاشان گفت: حوزه‌های علمیه بیانیه گام دوم انقلاب که نتیجه عزت و افتخار امام و رهبری برای ملت ایران است را در متون درسی حوزه قرار دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، انتخاب آیت الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس قوه قضائیه را قابل تقدیر خواند و ابراز امیدواری کرد قوه قضائیه به سمت و سویی حرکت کند که رهبری آن را ترسیم کرده است.

وی افزود: قوه قضائیه باید ملجا و ماوای محرومین و مستضعفین باشد و مردم اطمینان داشته باشند حق و حقوق خود را به راحتی دریافت کنند.

حجت الاسلام احتشام به اهمیت صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولان و ملت ایران برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب برای آن وقت و زمان زیادی هزینه و سرمایه گذاری کرده است باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه در معرض خطر سه آفت بزرگ سطحی نگری، کوتاه نگری و جزئی نگری است، افزود: توجه به ظواهر بیانیه گام دوم انقلاب آفت بزرگی است در حالیکه برای محقق شدن آن نیاز به تعمیق بخشی است.

به گفته وی بیانیه گام دوم انقلاب نباید برای همایش‌ها کاربرد داشته باشد، بلکه مجلس شورای اسلامی باید با تشکیل کمیسیون مستقل بتواند بیانیه گام دوم انقلاب را به قانون تبدیل و مصوب کنند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید بیانیه گام دوم انقلاب را که نتیجه عزت و افتخاری است که امام و رهبری برای ملت ایران به ارمغان آورده را در متون درسی حوزه قرار دهند.

حجت الاسلام احتشام خطر توجه به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب و غفلت از بخش‌های دیگرآن را آفتی بزرگی است دانست و عنوان کرد: شورای عالی فرهنگی باید وارد عمل شده تا این بیانیه به صورت راهبردی و کار بردی در اختیار همه بخش‌ها و مجموعه‌های ذیربط قرار داده شود.

به گفته وی، بیانیه گام دوم انقلاب نباید تنها به تعدادی تراکت و بنر و نصب به دیوار و برگزاری همایش و نمایش اکتفا شود.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به فراز‌های مهمی از فرمایشات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری مبنی بر اینکه دشمن بیدار است و کار خودش را انجام می‌دهد گفت: اگر دو قطبی اسلام آمریکایی و اسلام ناب امام خمینی (ره) را برای مردم تبیین کرده بودیم روز گذشته رهبری به ۱۱ دو قطبی اشاره نمی‌کرد که برخی مأیوسانه و برخی امیدوارانه زندگی می‌کنند.

وی افزود: مردم کاشان در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب که منشور جوان‌های مومن انقلابی و متعهد برای چله دوم انقلاب و چله‌های بعدی است و انقلاب فاطمی ما را به انقلاب امام زمان (عج) متصل خواهد کرد اهتمام ویژه داشته و خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد آفت‌هایی که پیام‌های امام خمینی (ره) را تهدید کرد بیانیه گام دوم انقلاب را تهدید کند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به موفقیت اسکادران قوی پهباد‌های ایرانی با بیش از ۵۰ پهباد و انهدام مواضع دشمن در فاصله یکهزار کیلومتری گفت: پهباد‌هایی که از دشمن به غنیمت گرفته شده بود با استفاده از مهندسی معکوس آرکیو ۱۷۰ و مسلح شدن به دو موشک مواضع دشمن را منهدم کردند.

امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و قدرت و امنیت قرار دارد و در برابر همه زورگویان و جهانخوران ایستادگی و عزتمندانه دفاع کردن پافشاری خواهیم کرد.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره سالروز ملی شدن نفت، گفت: مصدق به عنوان بزرگ لیبرال ایران به دلیل ضعف در تبری و عدم دشمن شناسی با وجود نفت ایران از انگلیس گرفت، اما به دلیل اعتماد به آمریکا تقدیم آمریکایی‌ها کرد و آمریکایی برای سقوط دولت مصدق توطئه کردند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه مصدق در رابطه با کشف حجاب و جلوگیری از عزاداری‌ها هیچ موضعی نگرفت و از دشمن تبری نداشت افزود: امروز نیز پیروان لیبرال مصدق از دشمن تبری ندارند و برای همین است که امام خمینی (ره) تاکید داشت به اسلام لیبرال رای ندهید./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات