۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۰۱۲۱۱
نخست وزیر نیوزیلند:

حمله به ۲ مسجد ۴۹ کشته بر جای گذاشت

حمله به ۲ مسجد ۴۹ کشته بر جای گذاشت
نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد: حمله به دو مسجد در نیوزیلند به کشته شدن ۴۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ تن دیگر انجامیده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد که ۴۰ نفر در حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ این کشور کشته شده‌اند. این دو حمله همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاد.

جاسیندا آردرن علاوه بر اعلام تعداد کشته شده‌ها، تعداد زخمی‌های این دو حمله را بیش از ۴۰ نفر عنوان کرد.

پلیس از بازداشت چهار نفر از جمله یک زن خبر داده است. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا تایید کرد که یکی از مظنونان بازداشت شده استرالیایی است. از سوی دیگر مایک بوش، فرمانده پلیس نیوزیلند، در اطلاعاتی تازه گفت که پلیس پس از تیراندازی در دو مسجد، تعدادی وسایل انفجاری دست ساز را هم در خودروی مظنونان پیدا کرده است.

نخستین مسجدی که مورد حمله قرار گرفت، مسجد نور بود که شاهدان می‌گویند مرد سیاه پوشی را دیده‌اند که وارد این مسجد شد و بعد از آن صدای چندین شلیک را شنیده‌اند. شاهدان می‌گویند پیش از آمدن نیرو‌های امنیتی فرد مهاجم فرار کرده بود. یکی از شاهدان که برای کمک به مسجد رفته بود می‌گوید: «در همه جا کشته شده‌ها را دیدم.»

مسجد لینوود دومین مسجدی بود که عصر جمعه، به وقت محلی، به آن حمله شد.

یکی از مهاجمان به مسجد نور نیوزیلند از زمان ورود به مسجد تا به رگبار بستن افراد نمازگزار را به طور زنده با دوربینی که روی کلاه خود نصب کرده بود، در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کرد. مقام‌های نیوزیلندی خواستار حذف این تصاویر از شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

نخست وزیر نیوزیلند در واکنش به این دو تیراندازی، امروز را یکی از سیاه‌ترین روز‌های تاریخ کشورش نامید. پلیس نیوزلند از تمامی مساجد کشور خواسته است در‌های خود را به روی مراجعان ببندند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: تسنیم
ارسال نظرات