۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۰۱۲۱۷

امام جمعه نجف دیدار روحانی با آیت الله سیستانی را مهم توصیف کرد

امام جمعه نجف دیدار روحانی با آیت الله سیستانی را مهم توصیف کرد
امام جمعه نجف اشرف دیدار رییس جمهور ایران با حضرت آیت الله سیستانی را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، با اشاره به دیدار حسن روحانی رییس جمهور ایران و حضرت آیت الله سیستانی گفت: استقبال از هر گونه طرحی که موجب افزایش روابط بین کشورهای همسایه بر اساس مصالح برابر و حفظ حق حاکمیت از جمله محورهای مهمی بود که حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار بیان کرد.

وی به بخش دیگر بیانات حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با رییس جمهور ایران اشاره کرد و گفت: ملت عراق با کمک دوستانشان توانستند بر جریان تروریستی داعش پیروز شوند و باتوجه به کمک بسیار زیاد ایران در پشتیبانی از عراق استحقاق تشکر ویژه را دارد.

امام جمعه نجف محور سوم موضوعات مطرح شده در این دیدار را مبارزه با فساد، بهبود خدمات و انحصار اسلحه در دست حکومت دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم که دولت عراق بتواند در این زمینه ها پیشرفت چمشگیری را بدست بیاورد.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به اظهارات نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا مبنی بر ضرورت استعفا دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور اشاره کرد و گفت: در حالی سخن از استعفا دونالد ترامپ از سمتش مطرح می شود که وی در دفاع از خود گفته است که هیچ اشتباهی طی دو سال گذشته انجام نداده است؛ این مطالب واقعیت جامعه جهانی و نشان دهنده وضعیت اسفبار آن است.

حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی در بخش خطبه های دینی به فضائل ماه رجب اشاره کرد و عنوان ساخت: دعا و استغفار در این ماه پر برکت دارای ثواب بسیاری است.

وی برگزاری مراسم شهادت امام هادی (علیه السلام) در سامراء را موفقیت آمیز توصیف کرد و از نقش نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به ویژه گردان «سرایا السلام» برای تامین امنیت زائران و مسیرهای منتهی به حرم و موکب های عزاداری تقدیر و تشکر کرد./994/

ارسال نظرات